• Anonym

Jag klarar inte av att jobba

Hej! Är du sjuksköterska? Vart bor du?

• Anonym

Anonym (systeryster) skrev 2009-10-24 15:50:31 följande:

Anonym - Ja jag är sjuksköterska. Vill helst inte skriva vart jag bor då jag har kolleger som är medlemmar här.
    Ok, det förstår jag. Tänkte ifall det var Sthlm för jag vet ett bra ställe de söker ssk till där.
  • Anonym

Om du har så lite energi att du inte klarar av ett vanligt heltidsjobb som sjuksköterska med de oregelbundna tider som man brukar ha på avdelning, så tycker jag absolut att du skall gå och göra en ordentlig hälsoundersökning. Det kan finnas många orsaker till att man har sänkt funktionsnivå: sköldkörteln, depression, ångestproblematik, andra sociala stressfaktorer? Du behöver utreda din somatiska och psykiska hälsa!

• Anonym
    Anonym skrev 2009-10-24 22:42:47 följande:
    Om du har så lite energi att du inte klarar av ett vanligt heltidsjobb som sjuksköterska med de oregelbundna tider som man brukar ha på avdelning, så tycker jag absolut att du skall gå och göra en ordentlig hälsoundersökning. Det kan finnas många orsaker till att man har sänkt funktionsnivå: sköldkörteln, depression, ångestproblematik, andra sociala stressfaktorer? Du behöver utreda din somatiska och psykiska hälsa!
    Sänkt funktionsnivå har inget med saken att göra.

Väldigt många människor blir utslitna av att ha oregelbundna arbetstider! Kroppen får ingen naturlig rytm, sömnen blir lidande, återhämtningen tar längre tid osv.
    Det gör i sin tur att man inte orkar ha ett socialt liv på samma sätt, och får ingen energo den vägen heller då.

Jobbar själv heltid med väldigt oregelbundna arbetstider.
    En vecka kan se ut så här:

9-17
    18-02
    14-22
    6-14
    17-01

Det tär på en kan jag lova.

Har du själv jobbat sådana tider en längre period?
  • Anonym

Anonym (systeryster) skrev 2009-10-24 22:46:44 följande: