Jag klarar inte av att jobba
Hej! Är du sjuksköterska? Vart bor du?
Hej! Är du sjuksköterska? Vart bor du?
Anonym (systeryster) skrev 2009-10-24 15:50:31 följande:
Om du har så lite energi att du inte klarar av ett vanligt heltidsjobb som sjuksköterska med de oregelbundna tider som man brukar ha på avdelning, så tycker jag absolut att du skall gå och göra en ordentlig hälsoundersökning. Det kan finnas många orsaker till att man har sänkt funktionsnivå: sköldkörteln, depression, ångestproblematik, andra sociala stressfaktorer? Du behöver utreda din somatiska och psykiska hälsa!
Anonym (systeryster) skrev 2009-10-24 22:46:44 följande:
Anonym (systeryster) skrev 2009-10-25 19:49:41 följande:
Jag förstår precis vad du menar med att vilja skada sig själv eller vilja bli sjuk för att slippa! Så var jag när jag jobbade som lärare som jag är utbildad till.
Jag fantiserade om att köra av vägen på väg till jobbet på morgonen, jag letade efter möjligheter att fly hela tiden. Stod och höll mig i handfatet av ren ångest på morgonen.
I mitt fall var det inte arbetstiderna utan hela skolmiljön som är så fel för mig. Idag jobbar jag i butik och trivs. Inga pengar och ingen status i världen var värd att må så dåligt för mig.
Sök dig till ett annat jobb där du har bättre tider, tycker jag! Kanske är du flyttbar för en tid? Om det är svårt att hitta annat jobb där du bor, menar jag!