• Happiness

Varberg Aurora samtal?

Är det någon som gått på Aurora samtal på Varberg sjukhus? Får man välja vilken Aurora BM man ska ha? Vad händer på samtalen? Kan man få göra upp en förlossningplan som står i journalen? Kan man få bli igångsatt tidigare? Är det svårt att få ett tillväxtultraljud där?

Oj då det blev många frågor. Men om det finns någon som gått där skulle jag vilja veta hur det går till. Ska dit på ett sådant samtal. Har inte BF förrän i maj, men känner efter en tidigare förlossning på samma sjukhus att det är bra att försöka börja så tidigt som möjligt.

En sak till...Min tidigare förlossning kändes jobbig eftersom jag fick den absolut sämsta barnmorskan man kan tänka sig. Kan man nämna henne vid namn på Aurora samtalet. Vill ABSOLUT inte riskera att få henne igen. Vet också att just hon är Aurora BM...suck
    Det här blev långt, men jag tackar för hjälpen.

• Svar på tråden Varberg Aurora samtal?
  • Åsa02

Har du varit där ännu?
    Jag ska dit i december och är också nyfiken!

• UnDeuxTrois

Hur har det gått för er?

• Miss Skellington

Jag och sambon var där idag. Det kändes jättebra och BM vi träffade var jättegullig. Skönt att få prata igenom sin oro och veta att de kommer göra allt för att motverka att mina rädslor blir verklighet. Det är vår andra förlossning och nu ser vi fram emot den och tycker att det ska bli riktigt spännande.

• UnDeuxTrois

Åh, det låter riktigt bra...

• UnDeuxTrois

Usch, vad tråkigt! Men snart är du gravid igen! =)

• Miss Skellington
    Happiness skrev 2009-12-16 15:31:40 följande:
    Ja förhoppningsvis kommer jag dit någongång , Fick MA 20 nov.
    Beklagar. Men visst blir det din tur igen, snart hoppas vi.
Svar på tråden Varberg Aurora samtal?