• M plus J

svullen där nere v 38

idag har jag blivit jättesvullen mellan benen å har sjukt ont där nere. Varför blir det så? Är i v 38.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden svullen där nere v 38
  • Pysselgalningen

helt normalt! Bebben har sjunkit ner nu ska du se så det är därför

• lokisse

det är förmodligen för att det är ganska mycke tygnd pa nu och bebisen börjar fixera sig det käns som att fa en kokosnöt upkörd ungefär... men fraga din bm om du känner att du är orolig.

snorkrakornas barn heter snorungar
  • Bellbox

Det låter garanterat som Åderbråck i underlivet!
    Mycket vanligt och går i 99% av fallen bort direkt efter förlossningen.
    Känns det "tungt" eller "pulserar" nr du sitter på toa/på huk?
    Tror det är symtomen...

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • M plus J
    Bellbox skrev 2009-10-24 20:46:50 följande:
    Det låter garanterat som Åderbråck i underlivet!Mycket vanligt och går i 99% av fallen bort direkt efter förlossningen.Känns det "tungt" eller "pulserar" nr du sitter på toa/på huk?Tror det är symtomen...
    nej inte alls så. Det är mer att hela grejen känns svullen, å är svullen. Kom helt plötsligt på f.m å har blivit värre... samt så ilar det från tappen å gör ont emellanåt.
  • lokisse
    M plus J skrev 2009-10-24 21:36:38 följande:
    nej inte alls så. Det är mer att hela grejen känns svullen, å är svullen. Kom helt plötsligt på f.m å har blivit värre... samt så ilar det från tappen å gör ont emellanåt.
    fixering... jag gissar pa fixering...
  • M plus J
    lokisse skrev 2009-10-24 22:10:50 följande:
    fixering... jag gissar pa fixering...
    ok, ja jag hoppas på det då. Får väl se va bm säger på onsdag. det verkar va ganska vanligt ändå att man får ont å blir svullen där nere på slutet har ja sett.
  • lokisse
    M plus J skrev 2009-10-24 22:51:48 följande:
    ok, ja jag hoppas på det då. Får väl se va bm säger på onsdag. det verkar va ganska vanligt ändå att man får ont å blir svullen där nere på slutet har ja sett.
    jooo det är ju det... som sagt jag tyckte att det kändes som att nagon tryckt upp en kokosnöt i muffen...ingen höjdare när fixeringen var klar gick jag som en kisnödig anka efter som det kändes som om bebishuvet skulle halka ner mellan knäna vilken minut som helst!
    men du det betyder att du inte maste ligga ner om vattnet gar och att det bara kan handla om veckor tills det är dax!!{#lang_emotions_smile}
  • M plus J
    lokisse skrev 2009-10-24 22:56:24 följande:
    jooo det är ju det... som sagt jag tyckte att det kändes som att nagon tryckt upp en kokosnöt i muffen...ingen höjdare när fixeringen var klar gick jag som en kisnödig anka efter som det kändes som om bebishuvet skulle halka ner mellan knäna vilken minut som helst!men du det betyder att du inte maste ligga ner om vattnet gar och att det bara kan handla om veckor tills det är dax!!
    Haha det låter ju himla skönt *not* Fyy...
    Ja veckor va det ja, är ju i v 38 så mer än så får det ju inte ta =)  Den får gärna komma nuuuuuu!!!!! Ska man gå å ha såhär ont å va så jäkla öm mellan benen så man knappt kan gå är det ju verkligen en härlig slutspurt man fick, aj aj aj...... Hade inte så med sonen för 2år sen. Han bar jag högt hela tiden å vart sen igångsatt. Kände nada då...
Svar på tråden svullen där nere v 38