• Superbia

Törstig på kvällen

Jag har en längre tid varit helt hysteriskt törstig framåt kvällen/natten - är nu i vecka 39. Jag är allt törstig på dagen också, men inte såhär. Det känns som att jag skulle kunna dricka flera liter vatten utan problem. Vad beror detta på? Jag har inget dåligt blodsockervärde så det är nog inte det.

• Svar på tråden Törstig på kvällen
  • Tattyn

Jag är likadan, blir jättetörstig på kvällen, men jag vet inte vad det beror på tyvärr

• Superbia
    Tattyn skrev 2009-10-24 23:21:38 följande:
    Jag är likadan, blir jättetörstig på kvällen, men jag vet inte vad det beror på tyvärr
    Det är väldigt irriterande iallafall
    Försöker verkligen att inte dricka så mycket, för jag vet att jag vaknar varje timme under natten för att jag måste upp på toa, men det går lixom inte. Håller på att torka ut känns det som.
  • Tattyn

Nä det är jättesvårt att låta bli att dricka när man känner sig som om man törstar ihjäl.....och mitt problem är att jag inte vaknar på nätterna...jag vaknar ca 1 timme innan det är dags att stiga upp med sprängfylld blåsa...hade hellre vaknat vid 2-3 snåret och sen somnat om....

• majken81

Jag var precis likadan när jag väntade 1:an. Särskilt mot slutet av graviditeten.

• Bitbitten

Oj, vad jag var törstig under min graviditet! Vi köpte en Soda Streamer och jag bäljade i mig minst tre liter per dag. Bubbelvatten var det första jag tänkte på när jag vaknade på morgonen. Å andra sidan ska det vara bra mot halsbränna, något jag aldrig hade under graviditeten, kanske tack vare vattnet. Skulle vara intressant att få veta vad törsten berodde på. Normalt sett är jag ganska dålig på att få i mig vätska.

• saltflingan

Jag är konstant törstig men kanske lite mer på kvällen. Det bästa när man är törstig är kallt vatten, ju kallare desto bättre törstsläckande effekt. Så i med is i vattnet eller tugga isbitarna direkt.

Drick du även innan du lägger dig, upp och kissa kommer du få göra iaf. Jag dricker alltid ett glas innan jag går och lägger mig och varje gång jag är uppe och kissar så dricker jag lite till.

• helena84

Samma här, jag är i vecka 24...
    Varför? Ingen aning!
    Skulle också kunna dricka flera liter vatten!
    (som om man inte springer på toa om nätterna ändå)
    :(

Kolla gärna min gravidblogg---->www.hemmahoshelena.bloggsida.se

• Superbia
    saltflingan skrev 2009-10-26 15:21:51 följande:
    Jag är konstant törstig men kanske lite mer på kvällen. Det bästa när man är törstig är kallt vatten, ju kallare desto bättre törstsläckande effekt. Så i med is i vattnet eller tugga isbitarna direkt.Drick du även innan du lägger dig, upp och kissa kommer du få göra iaf. Jag dricker alltid ett glas innan jag går och lägger mig och varje gång jag är uppe och kissar så dricker jag lite till.
    Jodå, här förbrukas det is på löpande band Och jag skiter i att jag inte borde dricka på kvällen för som du säger.. upp måste jag ändå.
  • Franciska

Jag är i vecka 17.

Uppe och kissar 1-4 gånger om natten.
    Vaknar oftast att jag är sjukt torr i munnen.
    Så dricker flera glas även nattetid.

Är väl bara att vänja sig =)
    Det går ju över om några månader, haha.

• LillaFlingan

hade också så med första grav.

som gravid bör man dricka 3-4l vatten per dag.. o antagligen får du inte i dig tillräckligt :)

Svar på tråden Törstig på kvällen