• Kaffetjej

Babysim - svar snabbt tack!

Min dotter är 2,5 månader och jag vill börja på babysim med henne. Stället dit jag anmält henner rekommenderar babysim för barn mellan 3 mån och 1 år. Nu har de en grupp som startar nästa vecka som jag kan få en plats i. Detta trots att hon är lite för ung. Nästa grupp startar i januari när hon är nästan fem månader.

Tror ni att det blir alldeles för tidigt att starta nu? Jag vill gärna ha råd från er som simmat med era barn!

• Svar på tråden Babysim - svar snabbt tack!
  • Rintintin

Nej, det tror jag inte. Är hon 2,5 månad och gränsen är vid tre så skulle jag köra på. (jag har babysimmat med båda mina barn). Hör vad instruktören säger. Man dyker ju inte med barnen förrän efter rätt många träffar. Först är det ju bara mys i vattnet ett antal gånger!

• Tjej24

Vi går på babysim med sonen och de rekommenderade att barnet är 8 veckor.

• FrökenR

Jag började vid 3 mån. En del i vår grupp kunde inte hålla huvudet riktigt. Dom verkade inte få ut så mkt av simningen.

• Anksan

vi började med vår son runt 3 mån och tyckte faktiskt det var för tidigt. Det funkade inte så bra i början då det vr svårt att få till att han var utvd och mätt. Vilket ledde till att vi fick avbryta tidigt lt inte komma alls.

De flesta var if 5-6 mån och verkade få ut betydigt mer av det hela. De var med på ett nnat sätt. Så jag skulle faktiskt vänta.

• Tjej24

Glömde skriva att vi började när sonen var drygt 4 månader och det har fungerat jättebra! Jag ville att han skulle vara stadig och kunna hålla huvudet bra. Tror det kan bli lite jobbigt för dem annars.

• hugger i sten

Det jag hört är att de gärna ska vara över 3 månader, men framförallt väga mer än 5kg.

• FrökenR

Jag ska tillägga att jag kanske hade väntat om jag visste hur trött han var varje gång. Lätt till gråt och det var sällan han ville vara med hela halvtimmen.

• Miss Lau

Vi började när sonen var ca 3 mån och med facit i hand hade jag väntat. 5 mån låter vettigare tycker jag.

• ebbozz

vi började så tidigt, och visst.. man kanske inte får lika mycket ut av det då barnet inte riktigt är "med" men vi hade en trevlig stund i badet hela familjen och man märkte att pojken tyckte om det´=)
    har man ont om pengar skulle jag vänta, men annars hade jag nog börjat

• Kaffetjej

Tack för era svar. Fortfarande lite kluven. Inväntar sambon som är iväg för att höra vad han tycker.

Svar på tråden Babysim - svar snabbt tack!