• Brunello

Babysim - svar snabbt tack!

Har ni möjlighet att börja när hon är fem månader så ta det - absolut!!! Det är den perfekta åldern att börja i. Era rutiner sitter bättre, hon har mer vakentid, ni känner henne bättre och kan bättre läsa av vad hon gillar och vad hon inte gillar, hon håller värmen lättare, har ett större motstånd mot infektioner - listan kan göras lång - ha inte för bråttom - ni hinner med

• Brunello
    karet skrev 2009-10-26 21:30:21 följande:
    lilla mej skrev 2009-10-26 21:29:19 följande: Det ska helst vara 37 grader. Inte mindre än 36 grader.
    då måste jag rätta dig Det ska vara minst 32 grader, helst 34
  • Brunello
    lilla mej skrev 2009-10-26 21:46:25 följande:
    oj tack , jag vet inte om jag horde ratt nar de sa att deras temperaur var 32C nar jag ringde for att fa lite info, sa det ar alltsa galet for kallt, det vill jag inte ta min lilla tjej till da sarskilt inte nu pa vintern.
    32 grader går utmärkt så för den saken behöver du inte avstå Du kan gå till www.babysim.org och se vad man kan kräva av ett seriöst babysim
  • Brunello
    karet skrev 2009-10-26 22:10:21 följande:
    Jahaja, då står det fel i det informationsbladet jag har då.
    japp! Socialstyrelsens rekommendationer hittar du på www.babysim.org

Man avråder från bad med så små i temperaturer över 37 grader eftersom barnen inte kan reglera sin egen kroppstemperatur så bra - alltså går bubbelpool bort.
  • Brunello
    karet skrev 2009-10-27 15:09:02 följande:
    Fast det beror ju på hur många grader det är i bubbelpoolen =)
    har inte träffat på någon som har under 37-38-grader måste jag erkänna.
Svar på tråden Babysim - svar snabbt tack!