Anonym (Samma sak..) skrev 2009-10-26 01:15:06 följande:
Jag har barn med en som också sitter inne.Han är narkoman som begick brott för att droga.När det hände så ledde det till att vi hittade tillbaka till varann då han var nykter i anstalten & visade sitt "rätta jag".Jag stod bakom honom på 1:a vändan då jag trodde detta var 1:a & absoluta sista gången!Var det ett fängelsestraff som krävdes för att han skulle förbli nykter, må så vara!Jag fanns för honom & ställde upp till 110%.Hellre det än att han skulle dö av en överdos & vår chans som jag verkligen trodde på skulle komma, aldrig kom!Jag förklarade då att skulle han bli en återfallsbrytare så kommer inte vi att besöka honom mer.Det är inte sunt för barnen att växa upp i en sådan miljö!Dum som jag var trodde jag på hans ännu en gång "snack" om att sluta m skiten, skaffa ett jobb, leva ärligt & hederligt...Hoppet & kärleken fanns där & gud vad jag önskade....Jag & barnen har fått utstå mkt.Skammen över att han satt inne när folk snackade & saknaden var stor...Han började med droger efter frigivningen, ljög & betedde sig svinigt åt.Han fick välja mellan oss elr det livet...Han valde det livet!Jag kände mig så grymt sviken...Alla år jag har förspillt på honom, till vilken nytta? Barnen är de ända fina ur vår historia resten är som ett stort svart hål...Det dröjde inte länge innan han åkte in igen. Nu är han en kåkfarare & barnen ska inte växa upp i fängelse!Nu efteråt så har jag varit i kontakt med socialen, kommunen, psykologen, skolan, etc...Ett nätverk har bildats för den äldste lider av sin pappas handlingar!Med detta sagt: Så önskar jag att din man har modet, viljan & styrkan att aldrig mer utsätta sin familj för denna värld!Om inte... Då önskar jag att du har styrkan & modet att lämna din man om inte för din egen framtid så för barnens skull!Barnen lider verkligen över detta, det är mina barn bevis på!ALLA ska få en chans oavsett!Jag ser absolut inte ner på straffade människor så länge de själv inser sitt eget värde & gör det allra bästa...Önskar dig & din familj all lycka till!!!
I ditt fall så hade jag också valt mitt och barnens liv! Starkt av dig !