Inlägg från: Anonym (vad vet ni..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vad vet ni..)

sämmre mamma för att min man sitter i fängelse?

Blir så otroligt trött på alla här som är trångsynta och dömmer folk. Min man sitter i fängelse och vi har barn... direkt så ploppar ni upp med era påhopp om diverse saker..

Vad är ert problem? Skulle jag vara en sämmre mamma för att min man sitter i fängelse eller?

Vad är det som gör er till så mycket bättre människor???

• Svar på tråden sämmre mamma för att min man sitter i fängelse?
  • Anonym (vad vet ni..)

så om man gör något olagligt så är man en sämmre far och man?

• Anonym (vad vet ni..)
    Ja!
    Ännu en som inte kan se utan för sin lilla bubbla...
  • Anonym (vad vet ni..)
    PappaMajki skrev 2009-10-25 17:21:05 följande:
    jag kan helt ärligt säga att det stämmer inte.. visst min pappa satt inne för något mycket grovt inget jag behöver skriva här.. men han har ALDRIG varit en sämre pappa för det.. däremot så gjorde han det rätta för att hjälpa mig.. som folk också kan tycka är fel bla bla bla .. nej du är inte en sämre mamma för din man/sambo/pappa till barn sitter inne. min mamma har nog varit den bästa mamman på jorden... och oj endå satt min pappa inne på livstid.
    Känns skönt att höra att du har tyckt bra om din pappa ändå! Det är så lätt för andra att dra sina slutsattser som aldrig har varit i den sittsen...
  • Anonym (vad vet ni..)

Jag kämmpar för att våran familj ska ha det bra... jag bara önskade att folk inte var så dömmande... Jag säger inte att jag är en bättre mamma än ni andra men jag är verkligen inte en sämmre.
    Mina barn har det bra och vet om att deras pappa sitter i fängelse. Han gör allt för dom och ger dom kärlek.
    JAG är inte mer annorlunda än vad ni är bara för att HAN sitter där han sitter.

• Anonym (vad vet ni..)
    Anonym skrev 2009-10-25 18:55:22 följande:
    vi kan vända frågan;vad är det som är så bra med att ha en kriminell förälder till sitt barn?
    en annan fråga: Vad gör dig till en bättre förälder än mig?
  • Anonym (vad vet ni..)
    Anonym skrev 2009-10-25 19:15:24 följande:
    Anonym (vad vet ni..) skrev 2009-10-25 19:12:55 följande:
    ingenting. men väldigt mycket gör mig till en bättre förälder än dina barns pappa.första punkten; jag sitter inte inne.
    Men jag har aldrig frågat om min man var en dålig förälder...
  • Anonym (vad vet ni..)

Våra barn får massor med kärlek, bra mat, hela och rena kläder,ett bra hem, dom är friska och är mycket omtyckta på både förskolan och av vänner och bekanta..
    Dom är lekfulla och glada trotts att deras pappa sitter i fängelse.
    Jag varken röker eller dricker jag har ett bra jobb och har aldrig begått något brott... Men endå så är min familj sååå otroligt hemsk för er och eran är såååå mycket bättre bara för att min man sitter i fängelse i ett par månader.
    Jag skriver inte här för att få råd av er utan jag skriver här för att jag är så trött på att alla har fördommar om allt som inte passar in i svensson modellen.
    Men det är eran förlust att bara kunna se saker svart på vitt!

• Anonym (vad vet ni..)
    Lajbansmamman skrev 2009-10-25 21:35:15 följande:
    Det är väldigt få brott som man råkar göra... Särskilt av den sorten som ger påföljden fängelse.Kan i skrivande stund inte komma på ett enda. Detta gör att i varje fall jag tycker att man inte bara är en dålig förälder om man går så långt att man hamnar bakom galler. Man är totalt värdelös.
    Jag kan ge dig ett brott : Du startar ett företag , efter att noga gått igenom affärs iden med revisorer och bankmän. Affärsiden ser mycket bra ut på pappert enligt dina revisorer mm. Du startar upp företaget med glädje, men allt går inte som det ska, kunderna kommer inte som planerat mm. Ditt företag sätts i konkurs och pengar finns inte i företaget. Du har inte råd att betala en revisor att sammanföra dina papper så som skatteverket vill ha dom.
    Enligt svensk lag är detta olagligt det kallas bokförings brott och försvårande av skatte kontroll det ger fängelse.
    Gör detta dig till en värdelös förälder???
    Nej jag tycker det gör dig till en sjukligt värdelös förälder som är så fördommsfull..
  • Anonym (vad vet ni..)

Det sjuka är att man kan kalla en människa värdelös utan att veta vad människan gjort,jag har inte nämt någonstans vad min man har gjort och väljer att inte göra det iheller... Visst han sitter i fängelse och har begått nån form av brott men det är inte alla brott man blir en sämmre förälder av..

Det är så synd att se , människor är så snabba på att klanka ner på andra så snabbt och tro att dom är sååå perfekta själva...

Tack alla ni som är lite mer öppensinnade, Man kommer längre med det!

• Anonym (vad vet ni..)

Anonym (hmm) skrev 2009-10-25 21:50:03 följande:

Låter som du pratar om familjen i lyxfällan som var med i tv för inte så länge sen. Han (pappan) verkar jävligt oansvarlig över sitt och andras liv. Ingen förebild för barn.
    HAHA men förlåt nu kan jag inte mer än skratta... du är verkligen rolig du.. nu har du sett på tv, tror du att det ser ut så i alla familjer som blir dömda för eko bratt.. du kan ha hur mycket koll som hellst på dina papper men blir dit AB satt i konkurs så finns där inte så mycket att göra!
    Man kan inte skita pengar!
  • Anonym (vad vet ni..)
    Kodama skrev 2009-10-25 22:01:54 följande:
    Anonym (vad vet ni..) skrev 2009-10-25 21:47:30 följande:
    Det brott du beskriver ger inte fängelse som påföljd. Om din man eller någon annan säger sig sitta i fängelse med det brott du beskriver som grund, så ljuger de. I ett fall som ovanstående, skulle bokföringsbrottet bedömas som ringa och leda till dagsböter. Trots detta kan man ju fråga sig hur oansvarig man är om man inte ser till att löpande ha sin bokföring gjord om man har en firma. Man får bara fängelse för bokföringsbrott om det rör sig om grovt bokföringsbrott och då måste det i praktiken handla om mycket stora belopp, uppsåtliga bedrägerier eller förfalskningar av handlingar. Och det finns ingen anledning att ha överseende med sådan grov ekonomisk brottslighet.
    Vad vet du????
  • Anonym (vad vet ni..)

Anonym (hmm) skrev 2009-10-25 22:08:24 följande:

Nu handlar de inte om ekobrott i din familj och de spelar ingen roll.
    ??????
  • Anonym (vad vet ni..)
    klocka skrev 2009-10-25 22:12:17 följande:
    Anonym (Kristina) skrev 2009-10-25 22:06:30 följande:
    Tack, men jag tänkte mest på det som TS skrev tidigare:"Visst han sitter i fängelse och har begått nån form av brott men det är inte alla brott man blir en sämmre förälder av.."
    Om det rör sig om år så självklart så kommer det att påverka barnen negativt på nått sätt ,men det har jag aldrig påstått att han skulle vara borta i flera år..
  • Anonym (vad vet ni..)

Killarnas morsa skrev 2009-10-25 22:14:51 följande:

Inlägg #158:Vet du vilken typ av brott det gäller för TS? Hur kan du säga att det inte gäller eko-brott?Till TS:Tala inte om vad det gäller. För det första så finns det ingen anledning, för det andra så blir du bara mer påhoppad och det var inte din mans brott tråden skulle handla om.Jag hoppas att du är lycklig med din man, det är det enda som betyder något!
    Har inte tänkt att berätta vad det är för brott, för det hör inte till saken.. jag ville bara få fram att människor är så snabba på att dömma ut någon direkt och att jag är trött på att det är så.

Jag är lycklig med min man...

Tack för att du inte dömmer ut mig utan några grunder.
  • Anonym (vad vet ni..)
    klocka skrev 2009-10-25 22:25:37 följande:
    Anonym (vad vet ni..) skrev 2009-10-25 22:19:37 följande:
    Jag menar att oavsett längden så påverkar det alltid barnen att en förälder får ett sådant straff av samhället. Menar du alltså att om det är ett kort straff så är det tänkbart att det inte påverkar barnen alls?
    Det har jag inte heller påstått men det är en ganska stor skillnad om pappa är borta i en månad eller ett par år...
  • Anonym (vad vet ni..)

Anonym (hmm) skrev 2009-10-25 22:46:18 följande:

Hon säger ju att om ekobrotten jag syftade på var ju på tv och hon skrattade gott.
    nu skrattar jag igen..
    men det förra skrattet var åt att du verkar dömma alla ekobrottslingar efter hur han (pappan) var på tvn...
  • Anonym (vad vet ni..)

Anonym (hmm) skrev 2009-10-25 23:07:12 följande:

Skulle inte skratta om jag satt i din sits. Rätt tragiskt att du gör de. Kan inte låta bli och tycka riktigt synd om dig!
    Tack för omtanken! Men skratta får man aldrig sluta göra Så tack för skratten det var kärt av dig!
  • Anonym (vad vet ni..)

Anonym (Samma sak..) skrev 2009-10-26 01:15:06 följande:

Jag har barn med en som också sitter inne.Han är narkoman som begick brott för att droga.När det hände så ledde det till att vi hittade tillbaka till varann då han var nykter i anstalten & visade sitt "rätta jag".Jag stod bakom honom på 1:a vändan då jag trodde detta var 1:a & absoluta sista gången!Var det ett fängelsestraff som krävdes för att han skulle förbli nykter, må så vara!Jag fanns för honom & ställde upp till 110%.Hellre det än att han skulle dö av en överdos & vår chans som jag verkligen trodde på skulle komma, aldrig kom!Jag förklarade då att skulle han bli en återfallsbrytare så kommer inte vi att besöka honom mer.Det är inte sunt för barnen att växa upp i en sådan miljö!Dum som jag var trodde jag på hans ännu en gång "snack" om att sluta m skiten, skaffa ett jobb, leva ärligt & hederligt...Hoppet & kärleken fanns där & gud vad jag önskade....Jag & barnen har fått utstå mkt.Skammen över att han satt inne när folk snackade & saknaden var stor...Han började med droger efter frigivningen, ljög & betedde sig svinigt åt.Han fick välja mellan oss elr det livet...Han valde det livet!Jag kände mig så grymt sviken...Alla år jag har förspillt på honom, till vilken nytta? Barnen är de ända fina ur vår historia resten är som ett stort svart hål...Det dröjde inte länge innan han åkte in igen. Nu är han en kåkfarare & barnen ska inte växa upp i fängelse!Nu efteråt så har jag varit i kontakt med socialen, kommunen, psykologen, skolan, etc...Ett nätverk har bildats för den äldste lider av sin pappas handlingar!Med detta sagt: Så önskar jag att din man har modet, viljan & styrkan att aldrig mer utsätta sin familj för denna värld!Om inte... Då önskar jag att du har styrkan & modet att lämna din man om inte för din egen framtid så för barnens skull!Barnen lider verkligen över detta, det är mina barn bevis på!ALLA ska få en chans oavsett!Jag ser absolut inte ner på straffade människor så länge de själv inser sitt eget värde & gör det allra bästa...Önskar dig & din familj all lycka till!!!
    I ditt fall så hade jag också valt mitt och barnens liv! Starkt av dig !
Svar på tråden sämmre mamma för att min man sitter i fängelse?