sämmre mamma för att min man sitter i fängelse?
Jag hade bonusbarn som hade sin pappa i fängelse. Jag blev som en mamma för dom och den biologiska mamman som jag levde med kanske inte var den bästa för sina barn men hon hade svårigheter och var mycket lat med sina 3 barn.
Men jag fanns där hela tiden.
Men jag har som sagt bara läst TS och blir uppriktigt förbannad om det finns folk som tror att TS skulle vara en dålig mamma bara för att mannen sitter i fängelse. Hur kan man veta vem man träffar och vad som händer?
Saker kan komma med tiden.
Nu vet jag inte varför ts man sitter i fängelse, men spelar det någon roll.
Om jag ser utifrån mig själv och hur jag var som bonus mamma så kan jag säga att jag gjorde allt för dom och då var dom inte ens mina egna...
Så DÖM inte kvinnor som har män i fängelse...
Tänk istället hur svårt och jobbigt det är med alla frågor som MAMMAN måste förklara för barnen, vilket jobb det är för att barnen inte ska känna att det är deras fel. STÅ PÅ DIG TS...jag kan ju förstå dig lite trots att jag inte är/var i riktigt samma situation. Men aldrig dömde jag min sambo när vi träffades och hon berättade att barnens pappa satt i fängelse....inte en sekund. Hennes beteénde var hennes problem och det kom med tiden och gick ut över barnen....och så blir det inte automatiskt för att man har någon i fängelse...
Kanske om man vet från början att som missbrukare träffar en missbrukar får barn och gör brott, men jag tror inte att detta handlar om det. ( iof då har man ju inget omdöme om man är nere i den skiten ) då vill jag bara hoppas på i ett sånt fall att föräldrarna får hjälp och självklart vill ha hjälp.
KRAM TS