Inlägg från: Fjorren |Visa alla inlägg
  • Fjorren

Barnets ögonfärg

Bara rent nyfiken....nån som vet ungefär när barnets ögon ändrar färg från den blåa färg de har när de föds till den färg de sen får?
    Kring 6 månaders ålder kanske...?? Eller tidigare?

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 20 september
  • Svar på tråden Barnets ögonfärg
  • Fjorren

Heheh, jo tack...visst e det jättefint med blåa ögon, min äldsta dotter har fina blåa ögon och min yngsta har för tillfället mörkt blåa ögon som oxå är jättefina!

Jag var mest nyfiken NÄR ungefär ögonen antar den färg sen kommer ha framöver...oavsett ifall de förblir blåa eller får nån annan färg.

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 20 september
  • Fjorren

Väntar nu vårt tredje barn och hittade tillbaks till denna, min gamla tråd från när vår yngsta just var nyfödd..
    Nu är man ju rätt nyfiken på vilken ögonfärg lillasyster nr tre kommer att ha

De två flickor jag har nu har ljusblåa respektive mörkblåa ögon. Själv har jag melerade och det har även min man.
    Jag har dock bruna ögon i min familj (min far bland annat...) så kanske det slår igenom på denna lilla kommande flicka?

Tycker bruna likväl som blåa eller gröna ögon är jättefint, så oavsett vilken färg hon får kommer jag vara glad....är bara allmänt nyfiken på hur hennes ögonfärg kommer att vara...

Förresten, minns det fanns en tjej i min grundskola när jag var liten, som hade nästan lila/violetta ögon.... Nån som sett såna tidigare? Eller kan mitt minne spela mig ett spratt?

Sen hade jag en vän när jag var ung, denna vän hade bruna ögon men det som var lite speciellt var att hennes ögonvitor hade en svag nyans av ljusblått i sig!!
    Har ni varit med om det tidigare? Nån som vet vad det kan bero sig på....?

Som sagt....bara allmänt nyfiken

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804. Flingan BF 110711 ♥ ¸.?°´¯) justidettanu.blogspot.com/
Svar på tråden Barnets ögonfärg