salamanca skrev 2009-11-05 01:04:37 följande:
Reagerade också på inlägget. Kanske inte var menat så som det låter? Hoppas det....
Det hoppas jag med!
Fast nog tror jag att personen som skrev detta blandade ihop blåögon och blont hår.... det är blont hår som är "hotad" i framtiden.
HeddaBigBum skrev 2009-11-05 01:07:25 följande:
Det där med ögonfärg blir ju bara intressantare och mer fascinerande ju mer man blandar mellan olika "bakgrunder". Mina barn har två dagiskompisar som ser typiskt "African American" ut, men som har klarblå ögon. Hel-läckert!!En annan kompis till mig (blond, blåögd) fick barn med en man med sina rötter i mellanöstern. Han har svart hår, bruna ögon. Deras son är blond med bruna ögon. Jättefin kombination!Jag tror inte att blå ögon kommer bli ovanligare, utan de kommer nog dyka upp i samma ration som nu, fast kanske inte där man räknar med det. Min son hade bruna ögon när han föddes och min dotter hade grå. Efter 6 månader hade dottern också bruna.Jag har blå, pappan bruna.
Visst blir urläckra kombinationer!
Jag har en son på 20 månader och vi trodde att han skulle komma ut och vara ljus mjölkchocklad pralin då jag är mörk men nix ut kom en liten blond,ljus och blåögd liten sötnos.