Inlägg från: husletare |Visa alla inlägg
  • husletare

Barnets ögonfärg

Var glad du om du eller vem du undrar över får ett blåögt barn, det är ju SÅÅÅÅ fint och lär bli ovanligt här i Sverige om sisådär 50 år.

• husletare

När jag skrev att blå ögon blir ovanligare än nu i framtiden så menade jag det förstås! Det säger sig självt, brun färg på ögonen är mer dominant än blå och gröna. När nu många i Sverige får barn med brunögda partners mer än någonsin förut i vårt land så kommer deras barn bli antingen blåögda eller brunögda MEN de kommer att ärva det bruna arvsanlaget och om de sedan träffar en brunögd partner så blir deras barn med mycket större säkerhet brunögda, det är inget konstigt med det.
    Det kan hända att det blir många "läckra" färgkombinationer när olika "raser" får barn men jag är emot det faktum att vissa kvinnor verkar nästan söka en utländsk partner för att få barn med "läckra" färger. Det känns lite ytligt för jag känner en sådan tjej. En partner är ju så mycket mer än en spermadonator som ska ge en en viss färg på barnet, det är ju så mycket mer som är viktigt hos en partner menar jag.
    Så alla ni kvinnor som får barn som är härligt blåögda, ni har världens finaste färg på era barns ögon, fast det är ingen i det här landet som säger det, här kommenteras det bara om ett barn har bruna ögon...Då säger alla Åh så fint. Kan bara säga att det tycker inte jag. Det finns bruna ögon som är riktigt fula och om man bara tycker att en viss färg är värd att kommentera så är man aningen rasistisk anser jag!!
    Till slut menar jag att om 50-100 år så är alltså den bruna färgen dominerande och då är det de med de blåa anlagen som anses orginella!!

Svar på tråden Barnets ögonfärg