• Hanah

Vad har era barn för slags skor/stövlar på dagis nu?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-26 07:42
    Skriv gärna var ni har köpt dem / märke.

• Svar på tråden Vad har era barn för slags skor/stövlar på dagis nu?
  • Maggiepuh

Allvädersstövlar har min 3,5 åring på fötterna.

• alvaereva

Ett par Kavat vinterstövlar.

• Rudies

Kuoma vinterskor. Köpa i Finland där de är grymt mycket billigare än i Sverige.

• smarties

Mina har varmfodrade gummistövlar, inköpta på lokal skoaffär.

• Kulta17

Höstskor från Stadium 249 :- med lite tjockare sula dock låga. Har sedan kvar vinterskorna från förra året när snön kommer (dyrare skor från Barnskobutiken i Mlamö ca 600 - 700 kr). Funkar till jul i alla fall.

• Kina79

Lillan har Viking Gore-tex (ett par köpta på >Blocket, det andra på tradera)
    Storan har Ecco Gore-tex, köpta i Eccoaffären i Kristianstad.

• jen bossman

Båda barnen har viking vinterskor. Fungerar lika bra som stövlar mot vatten men är bättre eftersom de andas. Det gör ju inte gummistövlar. Lillens vikingskor köpte jag inne på söder, götgatan, på igor sport. Dom kostade 400 kr och storebrors skor köpte jag i lidingö centrums skoaffär och dom kostade 700 kr har jag för mig. Det är värt varenda krona kan jag säga, barnen är alltid varma och torra om fötterna, hur många vattenpölar de än har hoppat i.

• Multignutten

Han har fodrade regnstölvar av märket Tretorn, köpta på Eurosko i våras på rea, fick dem för 150 kr. Har för mig att de skulle kostat 300 kr...
    Har ett par Cheroxx allvädresstövlar som jag köpte förra vintern på Walk on för 199 kr, de är rejält fodrade och dem får han ha om det blir riktigt kallt.

• BigMama08

Ett par ullfodrade gummistövlar Tretorn. Kanonbra.

Svar på tråden Vad har era barn för slags skor/stövlar på dagis nu?