Inlägg från: Nericia |Visa alla inlägg
  • Nericia

Husvagn

Kollar runt lite på husvagnar, har mina favoriter, men är ändå roligt o höra va andra gillar för vagnar. rösta o ge gärna en kommentar om varför just det märket är bra.

och har ni själva vagn, berätta gärna va ni skulle vilja ha bättre om ni skulle byta vagn eller om ni e helnöjda.

Tack för hjälpen!

Det är som det är, det blir som det blir.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Husvagn
  • Nericia

de vi är inne på e adria eller polar. man får nyare vagn för pengarna. skulle annars vilja ha kabe men de e ju så jädra dyra.

ebben skrev 2009-10-26 08:28:00 följande:
    har en liten kabe! vill ha en stor polar!! haha... men har inte råd just nu med en vagn för ca 300 000......... . vi är 2 vuxna o 3 barn från 4år-13 år i en 540 kabe+ liten hund-vi trängs!! får se hur vi löser detta-kanske STOR förgård o våningssängar i den,vet inte än.... men en polar 620 eller 680 vill jag ha. gillar INTE adria-ganska tafflig kvalitet-fast de är utseendemässigt fina-då har KNAUS bättre kvalitet.
     e adria dåliga i kvaliteten? har ni haft en sån?
  • Nericia
    ebben skrev 2009-10-26 09:03:00 följande:
    adria är lite softare kvalitet-så är det- visst,man får en NY adria för billig peng o tex beggad polar för dyr peng-men det handlar om kvallan............nä,har inte haft en,har bara haft vår -91as kabe! Men har kompisar som har adria,o har kompis som jobbar som husvagnssäljare. skulle man sen vilja sälja vagnen så är andrahandsvärdet betydligt bättre på typ kaben o polaren...... funderar ni på de skulle jag klart säja satsa på polar!
    ok, man vet ju aldrig vilken det blir, men just nu e det dom två vi funderar på.
    ja det förstår jag att adria e dåligt andra hands värde. o att det e mer på tex kabe men va e det som gör kabe så mycket dyrare, eller e det märket som kostar?

men tycker det e bra att höra va folk tycker om märkena.
  • Nericia
    Virriga Vera skrev 2009-10-26 09:06:30 följande:
    Jag gillar Hobby, tycker de är snygga inuti men tyvärr så är de ju kallare än t.ex KABE. Men skall man inte vintercampa så räcker det bra med både ADRIA och Hobby. Själv har vi en gammal KABE och jag skulle gärna byta till en nyare och lite större vagn. Gärna med en större dubbelsäng eller långbäddar.
    vi ska ej vintercampa

hobby kallare, vaddå?
  • Nericia
    Virriga Vera skrev 2009-10-26 09:10:11 följande:
    Den har inte lika bra isolering, det är inget som är märkbart om ni inte skall vintercampa.
    aha
  • Nericia

Kabe på topp fast inte så många röster ännu. hoppas på flers röster o tankar ang detta.

• Nericia

några fler?

• Nericia

inte många som röstar, kan det vara så att de flesta inte har vagn?

men jag tackar alla som röstat hitintills. hade hoppats på lite mer hjälp i husvagnsdjungeln .

• Nericia
    littlemisstrouble skrev 2009-10-27 12:19:53 följande:
    vi åker på sommaren med min mans fars gamla adria från 79, den duger när vi bara är två men nån gång i framtiden skulle vi vilja köpa oss en modernare och lite större vagn, märke vet vi inte.

men du gillar adria eller?

alltså vi ska inte köpa någon helt ny, utan det kommer bli en begagnad,från 1995 om det blir kabe, men blir det adria så kan det bli en nyare typ 2000 tal. det e ju lite va priset hamnar. men det e frågan om vilken, vi e fortfarande inne på adria. tycker de har bra planlösning. sen självklart kabe e en favvo hos mig, men de kostar mer än va det e värt.
  • Nericia
    Virriga Vera skrev 2009-10-27 15:52:33 följande:
    Du kan kanske få fler och bättre svar här. www.husvagnsforum.com/
    tackar
    littlemisstrouble skrev 2009-10-27 18:33:54 följande:
    jo adria har fina vagnar den vi åker i nu är inte heller så pjåkig men komforten är nog bättre i de nyare
    ja de verkar inte så dumma o bra pris oxå.
Svar på tråden Husvagn