• princess of woolfs

Barnkalas

Blivande sexåringen, som började ny skola och klass i höstas, ska såklart ha födelsedagskalas. Nu är frågan hur många som ska komma. Han fyller i slutet av november, så det brukar va grått o trist, men jag funderar ändå att köra kalas ute vid friluftsfrämjandet med hinderbanor o grejer, för att vi ska kunna vara några fler än vad som ryms inne.
    Har frågat killen vilka han vill bjuda, han har då räknat upp ett gäng från klassen (får det till 12 st) och några utanför skolan (3). Helt okej för mig, om vi är ute. Inne kanske han bara kan bjuda max 6 st.
    MEN kollar nu på klasslistan. De är 20 i klassen. Om han bara bjuder de han vill betyder det att TRE pojkar blir utanför, och 5 tjejer. Är detta verkligen Okej eller ska vi bjuda alla 20 i klassen för rättvisans skulle, eventuellt kommer ju ändå inte alla att komma...? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Barnkalas
  • nano

Jag hade nog bjudit alla om det är så få som inte blir bjudna. Om ni ändå är ute så gör ju dom få inte så stor roll OM det inte är så att ni vet att dom han inte bjuder är bråkstaker eller på något annat sätt inte kommer överens med just er pojke (fast då har ni en bra chans att göra dom till lite mer vänner, funkade för min lillasyster )

Svar på tråden Barnkalas