• Lilla V

Kan inte livet bara få vara lite enkelt för en stund!!!!?

Det går u an om livet inte är enkelt om det änd¨å är roliga saker att ta tag i. Men det e ju inte alltid det...
    Man försöker va positiv, kämpa, hitta lite extra jävlar anamma, lösa problemen på bästa sätt...bla bla bla.
    Men ibland vore det skönt om någon bara la en i en stor vagn, bäddade ner en o sa:
    "vi löser detta, jag kör dig lilla vän, du kan bara luta dig tillbaka"

E det inte ekonomin så e det nåt med dagis eller jobbet eller hemmet i allt arbete eller ja allt. Ibland orkar jag inte!

Och så är man ihop med en man man egentligen tycker man passar väldigt bra med från grunden, men så kommer allt omkring o familjesituationen som sådan o allt, så blir det så ofta bara skit ändå.

Jag vill kommunicera o komma framåt, han vill hellre sitta vid datorn o spela krigsspel på kvällen. Som igår på min födelsedag tex. Och jag orkar inte längre va den som lägger energi på detta. Han e nöjd hur det än är, eller säger iaf inget..o nu orkar jag inte heller säga nåt. Så blir det väl bara att man går om varandra i all evighet tills man inte står ut. FAST man egentligen passar bra ihop. ORKA!!

Nån mer som känner att det hade vart skönt om man ibland bara kunde känna att allt var lite enkelt!?

• Svar på tråden Kan inte livet bara få vara lite enkelt för en stund!!!!?
  • dogcatbird

Vill du leva i femtio år till med en som spelar krigsspel som du beskriver nu. Känn efter....50 år av den känslan.... Du vill ha kontakt, han vill inte ha kontakt. Dag läggs till dag och ja, det var livet.

Sen har du svaret. Du ska inte vara ihop med honom. Och han behövs ju inte. Du fixar det där själv.

Den värsta sorten av ensamhet är för en kvinna som sitter och väntar på att mannen ska vakna upp, ställa sig upp och säga: oj, vad jag har suttit länge! och så ska de börja umgås och prata Äntligen!! Sen ska han förstå hur han sårat henne och så blir de lyckliga.

• vittra

Ja uscha... känner igen mig ganska väl. Det är bara FÖR mycket som händer ibland, precis som du säger, är det inte ekonomin så är det jobbet, bilen, hemmet whatever. Och gärna allt på en gång. Det är hårda tider. Ekonomi och jobb är verkligen inget som går med enkelhet idag, åtminstone inte för oss.

Och självklart tacklar man detta på olika sätt, män har blivit upplärda att göra på sitt sätt, och generellt gör vi kvinnor på ett annat. Det är ju ofta där problemen uppstår i ett förhållande tyvärr. Ja tänk om det bara kunde vara lite enkelt nån gång!

• dogcatbird

Visst, män löser ofta problem genom att gå undan osv när de vill tänka, istället för att prata. men jag fick den definitiva känslan av att TS hade behövt känna att födelsedagen var en speciellare dag än de vanliga, då han får sitta och spela och slippa undan och skita i henne.

vittra skrev 2009-10-26 09:41:36 följande:
    Ja uscha... känner igen mig ganska väl. Det är bara FÖR mycket som händer ibland, precis som du säger, är det inte ekonomin så är det jobbet, bilen, hemmet whatever. Och gärna allt på en gång. Det är hårda tider. Ekonomi och jobb är verkligen inget som går med enkelhet idag, åtminstone inte för oss. Och självklart tacklar man detta på olika sätt, män har blivit upplärda att göra på sitt sätt, och generellt gör vi kvinnor på ett annat. Det är ju ofta där problemen uppstår i ett förhållande tyvärr. Ja tänk om det bara kunde vara lite enkelt nån gång!
  • vittra
    dogcatbird skrev 2009-10-26 09:50:08 följande:
    Visst, män löser ofta problem genom att gå undan osv när de vill tänka, istället för att prata. men jag fick den definitiva känslan av att TS hade behövt känna att födelsedagen var en speciellare dag än de vanliga, då han får sitta och spela och slippa undan och skita i henne.
    Om situationen som sådan är väldigt tung för båda parter kanske det är för mycket begärt att bli uppvaktad på sin födelsedag? Det kan finnas annat att tänka över som är betydligt mer akut, eller hur? VI vet inte ur TS situation ser ut, men jag tycker det är lite väl radikalt att ge separation som enda råd, om det bara knakar i fogarna lite pga yttre omständigheter!
  • Lilla V
    vittra skrev 2009-10-26 09:41:36 följande:
    Ja uscha... känner igen mig ganska väl. Det är bara FÖR mycket som händer ibland, precis som du säger, är det inte ekonomin så är det jobbet, bilen, hemmet whatever. Och gärna allt på en gång. Det är hårda tider. Ekonomi och jobb är verkligen inget som går med enkelhet idag, åtminstone inte för oss. Och självklart tacklar man detta på olika sätt, män har blivit upplärda att göra på sitt sätt, och generellt gör vi kvinnor på ett annat. Det är ju ofta där problemen uppstår i ett förhållande tyvärr. Ja tänk om det bara kunde vara lite enkelt nån gång!
    Ja precis man hanterar det olika...och som du säger det är verkligen tärande när ekonomin hela tiden pressar på. Man lever skitsnålt och det är lätt att båda blir så himla lättirriterade när man går o mår kasst över pengarna. Suck.
  • Lilla V
    vittra skrev 2009-10-26 09:54:39 följande:
    Om situationen som sådan är väldigt tung för båda parter kanske det är för mycket begärt att bli uppvaktad på sin födelsedag? Det kan finnas annat att tänka över som är betydligt mer akut, eller hur? VI vet inte ur TS situation ser ut, men jag tycker det är lite väl radikalt att ge separation som enda råd, om det bara knakar i fogarna lite pga yttre omständigheter!
    Nä precis jag tycker inte jag kan separera som första åtgärd. Vi har ett barn ihop och jag tycker att vi har en grund som gör att vi passar, tror inte jag skulle hitta så många jag passade bättre med, så jag byter inte bara sådär :) Men när vardagen med alla dess problem knackar på dörren är det svårt att orka hålla relationen levande, speciellt när man e den enda som "tar tag" i den. Men det känns ju inte som anledning att riva tag i en separation med allt vad det innebär bara för att han spelar dataspel. Jag tror att vem jag än hade träffat hade det varit jävligt jobbigt att leva ihop ibland.

Näm detta med födelsedan. tycker det var lite dåligt av honom faktiskt. Det enda jag kan "trösta" mig med är att födelsedagar är för honom som vilken dag som helst, eftersom de aldrig firat det i hans hem. Däremot har jag förklarat för honom åtskilliga gånger att jag tycker att det är kul om vi gör en födelsedag till lite extra. Men men det har tydligen inte gått in.
  • Strumpan08

Jaa-adu, det är lite likadant här. Fast jag ser att jag är en del av problemet, tycker det är skönare att försvinna in i datorn om kvällarna än att ta tag i saker hemma, prata om meningslösheter (fan vad fort samtalsämnena tar slut...), ha sex och anstränga sig. Här är det nog han som försöker få med mig, men jag känner att jag ORKAR inte. Har plugg om dagarna, mycket kring det, snart färdigutbildad sjuksköterska med allt vad det innebär med att hitta nytt jobb, komma in i en ny yrkesroll osv, och så dottern som är det härligaste som finns men som kräver sin tid och ork... När kvällen kommer så är jag SLUT. Men känner ändå att jag älskar honom och förhållandet är i grunden bra, jag längtar bara efter lite extra ork... Kanske är det likadant för din man?

Svar på tråden Kan inte livet bara få vara lite enkelt för en stund!!!!?