• Currygunni

tips på bra salva för kind

Hej! Min son m DS har väldigt torra kinder. På sommaren är de bra men så fort hösten kommer blir de supertorra o röda.
    Har ni något tips på bra salva därute???
    MVH Jacks mamma

• Svar på tråden tips på bra salva för kind
  • bumsis mamma

Försvarets balsam som man köper på apoteket.

• Pinje

Är det stora problem så prata med läkare, finns receptbelagt att få vet jag.

Här har vi problem med dregel och då torr fläckar på hakan, sprids upp på kinderna. Miniderm på kvällen, med nån riktigt fet salva ovanpå efter 10min hjälper mycket. INGEN salva på morgonen, använder dagtid försvarets gröna stick! Då håller vi det i schack!

• Septemberknodd

Miniderm som bas morgon och kväll, locobase när det kniper och är rött och narigt. tea slickar sig ofta runt munnen och blir alldeles rödfnasig, och då kör vi med locobase.

mamma till vackra Tea -06 (ds) & underbara Anna-Klara -08
  • Gorban

Vi använder locobase repair, miniderm eller canoderm som är receptbelagt.

Sonen har inga större problem med kinderna. Däremot har han det sista halvåret fått väldigt torr hud med utslag på lår, armar och bål. Enligt hudläkaren är utslagen en allergisk reaktion för att huden är så torr.

• columbine

på kinderna tycker jag det är bäst med vitt vaselin!! Felix har däremot locobase o daktakort på de ställen han har eksem.

• lilla mej

ok det har kanske later helt galet men jag har anvat elisabeth arden 8hour cream pa blojexem och hudutslag det forsvinner pa en dag och huden blir perfekt. Lite dyrare men sa mycket battre an nagon annan salva.

• AnnBrittS

Till den som slickar sig om munnen och blir röd så rekommenderar jag ett solstift från apoteket , finns även ett solstift "Marja Entrich" på hälsokost som visserligen koxtar en hel del mer än apotekets men fungerar jättebra.Låter knasigt med solstift till vintern men det är super.
    Vi kör även kinderna med detta.

• Pinje

Skall prova det där solstiftet. Tror du det är bättre än färsvarets gröna stift?

Svar på tråden tips på bra salva för kind