• Pebblas

Göra egen käpphäst?

Undrar om någon gjort en egen käpphäst?

• Svar på tråden Göra egen käpphäst?
  • mejmej

inte lika fint men när jag var liten gjorde vi hästar på löpande band av kraftigare sockar lite gran och en pinne

• FH Mamma

Jag testade att göra en käpphäst till sonen med en socka och lite tyg, knappar etc och det såg ut som en häst dock inte som en köpe käpphäst

• Mynta
    mejmej skrev 2009-10-26 21:18:10 följande:
    inte lika fint men när jag var liten gjorde vi hästar på löpande band av kraftigare sockar lite gran och en pinne
    Samma här! Gjorde en när jag var typ 8 år eller så, raggsocka som stoppades med tygbitar (typ ett ituklippt lakan eller så). Sydde på man och ögon, och satte fast på en käpp. Älskade min käpphäst gränslöst. {#lang_emotions_heart}

Usch, nu blev jag sentimental...
  • Pebblas

Tack för tipsen!

Stormorsan! En käpp drake har jag inte ens tänkt en tanke på, men min son älskar drakar och dinosarier så det är ju solklart!

• VilkenLycka

Kan bara tipsa om att ha en innebandyklubba ist. för pinne. Med klubban inne i huvudet. de är lätta och glider inte ur/av huvudet.

• Tikka

Vi gjorde lite exklusivare käpphästar och drakar när vi var små av skumgummi. Man kunde få väldigt fina huvuden och dessutom lite hals som man kunde hålla om och klappa. Min kläddes med brun sammet som kändes "äkta". Problmet var bara att fästa pinnen.

Svar på tråden Göra egen käpphäst?