• Anonym (Överkänslig?)

Sambon köpte avsugning i spel

Ja alltså sambon berättade igår (med förtjustning i rösten enl. min tolkning) att han först gått på strippklubb och sen köpt sig en avsugning av en prostituerad.
    Detta har utspelat sig i ett dataspel som han just nu spelar (som råkade ingå när vi köpte en begagnad TV av en kompis till honom, innan det har han inte spelat dataspel sedan vi träffades för flera år sen).

Jag är normalt inte den svartsjuka typen, har inget emot om han porrsurfar tex, men det kändes inte bra när han berättade om det här. Och detta trots att det inte ens var på riktigt.

Dels tror jag för att det handlade om att det var att köpa sex av prostituerad (som jag har stora problem med) .
    Dels är det lite känsligt just nu med sexbiten, min sambo vill ha sex jämt, helst flera gånger per dag och jag har sen jag blev mamma varit ruskigt trött, inte mått bra (psykiskt) och inte alls haft samma lust. Särskilt avsugningar gillar han, men det är inte min favorit, även om jag gärna ställer upp ibland för att han ska få det skönt (på samma sätt som han gör saker för mig).
    Så kanske tar jag det personligt och tänker verklighet även om det inte är det...

Hur skulle ni reagerat om er partner berättat samma sak?

• Svar på tråden Sambon köpte avsugning i spel
  • Anonym (Överkänslig?)

Anonym (finns värre) skrev 2009-10-27 00:09:37 följande:

Va glad så länge han inte ger sig in i den virtuella sexvärlden Red light där man kan vara vip-medlem, ha sin avatar och sedan ha avancerat cybersex med andra människors avatarer. Denna värld tillbringar min sambo en stor del av dyget i. Det svider kan jag säga och han förstår inte att jag ser det som otrohet eftersom att det finns riktiga människor bakom varje avatar! Han har interaktivt sex med människor från hela världen. Sååå sjukt! Detta håller på att spräcka vårt förhållande
    Ja okej jag överreagerade, håller med om det med lite perspektiv på saken. Det är ett spel och ingen verklig figur. (Även om sambon hela tiden pratar i jag-form när han pratar om sin figur "jag körde ifrån polisen, jag måste bara skjutsa kusinen till ett ställe sen kommer jag och äter, jag fick mig en avsugning idag")

Och vart går gränsen? Var lite av det du beskriver att din kille gör som jag på nåt sätt såg framför mig.
    Och så klart går det att hävda att detta också är "ett spel", alltså han träffar dem inte fysiskt och umgås i samma rum och har sex med dem, men iaf jag skulle nog känna som du och faktiskt kom det upp just det där med cybersex med riktiga människor i vår diskussion.

Egentligen brukar jag vara rätt öppen för nya saker, men samtidigt känns det ibladn som att vi blir så avtrubbade med hur det ser ut i samhället idag och nån gång måste man ju sätta sig ner och fundera "är det här verkligen sunt".
  • Louise7919

jag kan va riktigt svartsjuk men har aldrig reagerat med svartsjuka när det gäller Drt tv spelet du pratar om. Men visst är det sjukt. Att köpa sex i ett tv spel. Men det är ju inte så att du ser i spelet när dom har sex. Mest bara spel för galleriet.

• Aniiee
    Louise7919 skrev 2025-01-11 22:43:21 följande:

jag kan va riktigt svartsjuk men har aldrig reagerat med svartsjuka när det gäller Drt tv spelet du pratar om. Men visst är det sjukt. Att köpa sex i ett tv spel. Men det är ju inte så att du ser i spelet när dom har sex. Mest bara spel för galleriet.

Grattis till veckans trådlyft.
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Homer)

Det här måste vara en trolltråd, aldrig att någon ta illa upp över ett tv spel 🤣

• Anonym (JK)
    Anonym (r) skrev 2009-10-26 18:22:55 följande:

Ja du överreagerar, absolut. Jag kan också bli barnsligt förtjust i vissa spel. Jag spelade GTA med mitt ex och där var det nån strippa som jag hade bestämt mig för att få omkull! Det tyckte jag var jättekul, även fast jag är vuxen och kvinna dessutom. Jag skulle absolut aldrig försöka ha sex med en strippa i verkligheten bara för det, eller med en annan tjej överhuvudtaget. Men det är kul att spela såna spel, allt är som så sjukt i spelen och det gör det roligt.

Håller med , jag hade inte blivit sur, hade nog mest tyckt det var roligt. Jag brukade spela GTA med mina bröder när jag var liten (eller kanske tonåring) men tror inte man kunde göra sånt då.

Min sambo skulle nog haft sex med en strippa i verkligheten också eftersom jag jobbade som det när vi träffades haha. Skämt åsido, vi träffades inte på mitt jobb utan genom vänner, jag slutade när jag blev gravid och jag tror verkligen inte han skulle ligga med någon på en strippklubb, det är dessutom väldigt olagligt i Sverige. 

Men ja , det är ju jättemycket man gör i spel som man förhoppningsvis aldrig skulle göra på riktigt , som att döda folk till exempel. En avsugning av en strippa är ju knappast värre än det och inget jag skulle bli sur för om min sambo gjorde i ett spel, skulle bara skrattat. 

• Anonym (Reagan)
    Anonym (Homer) skrev 2025-01-12 03:14:01 följande:

Det här måste vara en trolltråd, aldrig att någon ta illa upp över ett tv spel 🤣

Jo. För 16 år sen.
  • Anonym (JK)
    Anonym (Reagan) skrev 2025-01-12 04:30:54 följande:
    Jo. För 16 år sen.
    Oj haha missade det helt 
  • Lynx123
    Anonym (finns värre) skrev 2009-10-27 00:09:37 följande:

Va glad så länge han inte ger sig in i den virtuella sexvärlden Red light där man kan vara vip-medlem, ha sin avatar och sedan ha avancerat cybersex med andra människors avatarer.
    Denna värld tillbringar min sambo en stor del av dyget i. Det svider kan jag säga och han förstår inte att jag ser det som otrohet eftersom att det finns riktiga människor bakom varje avatar! Han har interaktivt sex med människor från hela världen. Sååå sjukt! Detta håller på att spräcka vårt förhållande

Creepy! Hade också haft problem med det!!!
  • Anonym (S)
    Anonym (Överkänslig?) skrev 2009-10-26 13:35:53 följande:
    Ja det ingår ju sånt också. Har inget direkt emot det sådär, men när han ibland verkar tagits av speldjävulen och (lite överdrivet) sitter i soffan med mord i blicken och skriker "han ska dö, han ska dö" tätt följt av ett skratt i twin peaks-anda, så börjar man ju fundera om man ska skriva in honom på nåt hem eller.

(Fast han säger att det där är mest för att driva med mig, för han ser att jag blir förskräckt över beteendet)
    Du är ju helt sjuk i huvudet. Klart han driver med dig när du har svårt att skilja på spel och verklighet. Rekommenderar dig att aldrig spela någonting och även prata med terapeut!
  • Anonym (S)
    Anonym (Homer) skrev 2025-01-12 03:14:01 följande:

Omogna tjejer kan ta illa upp av vad som helst 
  • Anonym (Nk)

Jag förstår dig, prostitution är fruktansvärt och att ens sambo då glatt berättar om detta hade jag inte tyckt varit kul alls. Hade blivit illa till mods och illamående. JA det är ett spel men det är SÄTTET han berättar om detta jag hade haft problem med. 

Hade talat om att det inte var trevligt och att hans inställning gjorde mig äcklad. Men jag hade inte gjort något mer med det, möjligen varit otaggad på sex ett par dagar tills det lagt sig lite. 

• Anonym (Stina)

Jag vet inte,båda mina ex tyckte att det var ok att de låg med andra.

• Anonym (A)
    Anonym (S) skrev 2025-01-12 07:43:57 följande:
    Omogna tjejer kan ta illa upp av vad som helst 
    Omogna killar sysslar med dylika spel, inte vuxna män.
Svar på tråden Sambon köpte avsugning i spel