Girlinthecity skrev 2009-10-26 14:22:13 följande:
Bra! Nej, jag håller med. Bättre att man får lära sig varför man itne bör använda ett sånt språk istället för att tsraffas till att inte göra det. Och som sagt, han vet ju inte ens vad det betyder. Visst kan kiss och bajs snack vara lte jobbigt och kanske pinsamt ibalnd, för vuxna, men hur farligt är det egentligen. Pratar man kiss och bajs anser inte jag att man använder fula ord.
men jAG vill höra kiss och bajs orden hela tiden :) Jag vill inte att de larvar sig genom att sätta in ordet Bajs hela tiden. Så därför har jag från början sagt NEJ åt det och barnen har aldrig ifrågasatt detta då ser hur arg jag blir av det. Har nog varit ngn gång då ngn skulle larva sig med bajs hit och dit och då sa jag helt enkelt- att har du ätit klart - hej då om du förstör för oss andra. Då ville han inte bajsaorda länge utan sen dess har det vart tyst om det.
och det är inte för att jag tycker det är pinsamt eller äcklas utan jag vill inte höra detta helt enkelt - och det är inget behov barnen har att få säga det heller så...