• Risifrutti

hittade en STOR spindel i mitt rum,se bild, är den giftig??

jag hittade denna spindel i mitt rum, har aldrig sett så stora spindlar i sverige förr, kan den vara giftig? fasar!! :O :O

se bild:

[url=gickr.com][img]gickr.com/results2/anim_358081dc-6d13-e4a4-415a-fd4d8a1bed3e.gif[/img][/url]

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-26 17:28
    oj, fel länk, denna borde fungera:

gickr.com/results2/anim_358081dc-6d13-e4a4-415a-fd4d8a1bed3e.gif

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-26 17:33
    har laddat upp en bild på den i mitt fotogalleri här på FL nu

• Svar på tråden hittade en STOR spindel i mitt rum,se bild, är den giftig??
  • kaksmulan
    Mrs CkE skrev 2009-10-26 18:00:48 följande:
    Åh nej, din stackare. Jag hade förmodligen svimmat om den varit hemma hos oss, jag är sjukt rädd för spindlar och skriker som en gris över små spindlar. VAR i Sverige bor ni egentligen när ni har sådanadär spindlar hemma?
    De är rikstäckande! Tyvärr...
    Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • Abrakadabra

Jag har spindelfobi så jag har inte tittat på bilden
    Ser dock att du har fått över en kopp nu. Toppen! Ett papper kan du utan problem få in under koppen utan att riskera att spindeln smiter ut. Sedan kan du skjuta in en pappskiva eller nåt under pappret (mot golvet/bänken eller vad det nu är, så att pappret fortfarande ligger an mot koppen). På så sätt blir det stabilare att lyfta ut eländet utan att stora snälla spindeln smiter.

• Mrs Charles
    kaksmulan skrev 2009-10-26 18:01:43 följande:
    *flippar ur*
    VA? Har aldrig hört talas om någon som sett en så stor spinder här, bor i norrbotten.
  • BlommyNess12
    kaksmulan skrev 2009-10-26 18:01:43 följande:
    Shit är det sant?!

Jag bor i norrland har aldrig sett en sån, åh herregud, nu blir jag panikig
    Vi som inte ens har fästingar här typ
  • maximum

Har massor med såna här. har en flugsmäck i badrummet som jag tar dom med.
    Dessutom så har vi en jordkällare där det bor ngn konstig spindel sort. Har troligtvis blivit en korsning mellan en svensk spindel och en från utlandet som trovligen ramlat av en lastbil då vi bor jämte en stor väg.
    Spindlarna är "lagom" stora men de hoppar baklänges och bits.

Och nej jag går aldrig ner dit...

• Cecese

Åh såna äckliga har vi i mängder vid tomten, som tur är har dom aldrig kommit in (inte vad jag vet iaf). Jag har hemsk spindelfobi så jag avskyr dom. Maken är som tur är inte ett dugg rädd så han bär snällt ut alla spindlar som vågar sig in. Han brukar även plocka upp såna äckliga stora utomhus och ha dom på handen/armen och visa barnen. Behöver jag säga att hela jag får halvt panik då....

• Mrs Charles
    maximum skrev 2009-10-26 18:13:10 följande:
    Har massor med såna här. har en flugsmäck i badrummet som jag tar dom med.Dessutom så har vi en jordkällare där det bor ngn konstig spindel sort. Har troligtvis blivit en korsning mellan en svensk spindel och en från utlandet som trovligen ramlat av en lastbil då vi bor jämte en stor väg.Spindlarna är "lagom" stora men de hoppar baklänges och bits.Och nej jag går aldrig ner dit...
    På jobbet kommer det med små spindlar i leveranserna som hoppar på samma sätt som loppor. Poff så är de på ett annat ställe innan man hinner blinka. Som att de inte är nog äckliga, måste de börja hoppa också liksom. *ryser*
  • UnderYtan

Åh sådana har vi gott om här hemma (väldigt gammalt hus). Mina katter tycker att dom är kalasmumsiga att knapra på Om du har katt så kan du ju visa spindeln för den så aktiverar du den samtidigt

Det finns inga farliga spindlar i Sverige så var inte rädd för det :)

• ballerinamuffins

TRAMPA PÅ DEN""""!!!!!!!!!!!!!!!!! El ta hårspray, ser skojigt ut när dem stelnar;)
    har massa pappalångben spindlar på toan, vågar inte ta dem, sprutar dem stela sen kan ja ta i dem, med massa panik i kroppen, O ja RYSER!!!!!!

Svar på tråden hittade en STOR spindel i mitt rum,se bild, är den giftig??