• Medved

Vill ni ha fler?

Vill du ha fler barn? Jag har en dotter som är lite över 1 och jag längtar redan till nästa, men som ung förälder går jag fortfarande i skolan och slutar till sommaren. Så vi har inget annat val än att vänta!

• Svar på tråden Vill ni ha fler?
  • Medved
    pussgurkan86 skrev 2009-10-26 20:39:36 följande:
    ung och ung är jag kanske inte här på fl men iaf här i Lund. är snart 23 år gammal och jag vill ha en bebis till. lillan är 11 månader. hur gammal är din sambo ts?
    Ok! Min sambo är 21 år :) Vet inte riktigt om han känner samma som jag, men hela den situationen blir nog enklare att sätta sig in i när jag väl fått jobb! Men gud va jag längtar efter en till liten :)
  • Medved
    HopeNeverFades skrev 2009-10-26 20:41:42 följande:
    jag är rätt ung.. är precis i dagarna fyllda 22 år, har en son på snart 2 år och väntar en liten lagom till hans födelsedag! Ville absolut ha fler och det "tätt" :) går i skolan och kommer ha ett halvår kvar ungefär när jag varit mammaledig med liten! känner inte sån stor stress över dethär med skolan då jag ser det som att just nu är arbetsmarknaden ändå "mörk" då kan man lika gärna passa på att "göra bort" barn :)
    Ja då var du 20 när du fick första , va roligt att få en till nu! Ne precis, det är rätt tider att plugga. Jobb finns det ju inte så gott om! Lycka till med den lilla!
  • Medved
    HopeNeverFades skrev 2009-10-26 20:48:53 följande:
    precis! Ja det känns verkligen jätte roligt och spännande samtidigt som alla frågor "hur klarar man det" kommer.. men det löser sig nog när bebis tittar ut :) Tack! vad går du för skola? hur gammal är du ?
    Hehe japrecis!! Jag går sista året på gymnasiet nu, tog ett sabbats år när jag väntade Nellie. Men nu är jag snart klar med det också! Känns väldigt skönt! Jag har nästan precis fyllt 19 :) Dudå? 22 va det va?
  • Medved
    pussgurkan86 skrev 2009-10-26 20:48:15 följande:
    får man fråga om han har jobb då? det blir lite lättare att klara sig då om ni ska skaffa en bebbe till.
    Hade han inte haft jobb så hade vi aldrig skaffat den första ;) Så korkad är jag inte.
  • Medved
    HopeNeverFades skrev 2009-10-27 20:03:01 följande:
    Okej.. men då har du ju snart klart med den "riktiga" skolan.. dvs inte så kul kanske och vara 25 och fortfarande inte vara klar. då tycker jag ni ska köra :) univeristet och jobb hinns med senare! japp precis fyllt. vad går du på gymnasiet btw?
    Jag går på JohnBauergymnasiet i Halmstad :) 2½ vecka kvar i skolan detta året!! Känns väldigt bra..På måndag börjar min praktik på vero moda :) Var går du ? Vanligt gymnasie?
  • Medved
    pussgurkan86 skrev 2009-10-27 20:13:47 följande:
    nej det var inte så jag menade. jag undrade bara. hoppas du inte tog illa upp.
    okej! Nej det gjorde jag inte.. Förstår att man har fördomar när man vet om att det är en ung mamma :) Jag är likadan..
  • Medved
    pussgurkan86 skrev 2009-10-27 20:58:28 följande:
    jag har inga fördomar mot yngre föräldrar sålänge man kan försörja sig själv. detta gäller även äldre föräldrar. har du pratat med din kille om din längtan efter ett barn till??
    Jadå, men självklart förstår jag ju själv att det är omöjligt. Jag hade aldrig velat sätta oss i den situationen. Som du menar så ska man ha grunden till det, och just nu har vi så att vi klarar oss med 1 barn. Jag går ut till sommaren och jag vill verkligen jobba, mitt mål är fast jobb och sen får vi allt som det kommer.. :)
  • Medved
    HopeNeverFades skrev 2009-10-28 07:11:52 följande:
    Okej :) nej jag går på univeristet, läser till socionom, kommer ha ett halvår kvar när nästa mammaledighet är slut. skoj med praktik :) har det nu jagmed, i 20 v, så det känns liiiit elänge då det är heltid så man är aldrig hemma tycker jag.. men härda ut :)
    Ja på praktiken är det ju andra tider än vad man är van vid..Lite längre dagar. Men det får ju fungera det med :) Jag hoppas på att få in en fot nu och bli timanställd! Hade varit perfekt nu att jobba lite i jul..
  • Medved
    Lia85 skrev 2009-10-28 13:35:04 följande:
    Jag är 23 nu, snart 24 och längtar som bara den efter fler barn. Gabriel är snart 8 ½ år och även han längtar efter syskon. Men jag har fortfarande inte hittat "den rätte" så även om jag numera är färdig med skolan och söker jobb så verkar det dröja.
    hur gammal var du när din son föddes? ..Åh va tråkigt, men jag hoppas du träffar någon! Och det gör du säkert, du är ju ung :)
  • Medved
    valkyrian skrev 2009-10-28 22:40:04 följande:
    Hej, är 21 år och har två barn, en april 05, och en feb 09... Glapp mellan dem ja, ville gå klart gymn, jobba o köpa hus innan tvåan. Längtade efter syskon också men valde att prioritera första barnet o mig sj först. nu vet jag inte om jag vill ha fler
    Då sitter jag i samma sits :) Jag vill md gå klart skolan,jobba och köpa hus innan 2an kommer. Så att man känner sig klar..Då har man också mer tid för 1an! Vilket är jätte bra tror jag..
  • Medved
    elvinaOstefan skrev 2009-10-29 10:56:27 följande:
    ja, är 20 år och jobbar som ekonom. Har en son som fyller 2år i nov, vi planerar en till våren 2011. Hade velat ha en till redan nu, men väntar tills vi flyttat till hus och kommit i ordning. Aldrig mer ett litet barn i lägenhet, väldigt osmidigt med trappor och störande grannar
    Ja vi vill med ha hus :) Fast om något år då! Ja vi har ju haft turen att hamna i ett område med gamla och familjer på första våningen med inglasadaltan och trädgård så här har varit perfekt för min lilla tjej :)
  • Medved
    Lia85 skrev 2009-10-29 11:14:50 följande:
    Jag var 15 när han föddes och nu är jag färdig socionom... Så även om jag förhoppningsvis snart har en bra sgi, så får det dröja. Ja, jag hoppas att jag snart ska få träffa någon att dela våra liv med
    Jaha du har ingen man? Då får du lycka till med att träffa någon snart att dela ditt liv med :)
  • Medved
    Medved skrev 2009-10-29 11:27:06 följande:
    Jaha du har ingen man? Då får du lycka till med att träffa någon snart att dela ditt liv med :)
    Sorry, blandar ihop er tjejer ;) hehe.. visste ju redan att du var singel..
  • Medved
    elvinaOstefan skrev 2009-10-29 11:18:46 följande:
    Ååh låter ju helt perfekt! Det första halvåret hade vi en jätte trevlig bostadsrätt med lugna grannar, men eftersom det bara var en två fick vi flytta när grabben var 6mån. Så fick vi en jätte trevlig och fin 3rums lägenhet med terass, grannarna är trevliga men familjen ovanför har två tonåring som bråkar och smäller i dörrar en hel del. Inte så uppskattat när sonen ska sova
    Vi bor ju fortfarande i en 2a, det har fungerat bra men nu börjar det bli rätt så trångt! Min dotter behöver ju ha ett eget rum, hon är stor tjej nu;) Det svåra här i halmstad är att det inte finns så många lediga 3or med rimligt pris..Och då självklart i bra område. Riktigt tråkigt, vi har letat sen hon föddes men har inte fått något napp..:( Ja det förstår jag att det är jobbigt..
  • Medved
    elvinaOstefan skrev 2009-10-29 12:56:44 följande:
    Jag vet hur det är, bor i gbg så det är inte det lättaste att få ett bra boende för ett rimligt pris. Bara 2an låg på över en miljon kronor, så kollar man i grannkomunerna där det är under halva priset >< Kan ju minska er stress med att små barn sällan är inne på sina rum, dom vill ju vara där man själv är :) Vår son är snart två år och har prisci börjat leka korta stunder i sitt rum, annars sover han bara där och används som förvaring för hans leksaker 8men iofs bara på kvällen då han drar med alla leksaker ut till vardagsrum och kök )
    Jo men det är ju alla saker man vill få bort och få ett eget sovrum igen :) Sen är det ju roligt att inreda med :) Det längtar jag till!
Svar på tråden Vill ni ha fler?