Vilken finlandsfärja är mest barnvänligt?
Jag och sambon vill komma bort lite grann med ungarna men har inte råd med något lyxigare än en kryssning :P
Vad är bäst barnanpassat? Viking? Silja? Birka?
Jag och sambon vill komma bort lite grann med ungarna men har inte råd med något lyxigare än en kryssning :P
Vad är bäst barnanpassat? Viking? Silja? Birka?
Vi har åkt både Viking line och Silja line och vi tyckte att silja line hade roligaste aktiviteterna för barn.....!!
Har åkt med alla, flera gånger.
Tycker inte viking är nåt för barn. Alldeles för stökigt. Iallafall om man åker en fredag eller lördag. Mycket festande stökigt folk då.
Birka är ju en lite finare och lugnare båt. Vi ska åka med birka i veckan med en 2 åring och en 9 åring. Fint bad med palmer, fina lekrum.
Silja har jag aldrig åkt med barn, så jag vet inte hur barnrummen ser ut där.
Silja Line
silja line helt klart :)
när det inte är sommar är nog silja bäst. Men under sommaren (kanske de gör på silja också men inte åkt somamrtid med dem) så bygger de om konferansavd till ett stort lekland. Det gillade mina tjejer starkt.
Silja Line!
Silja Symphony (förmodar det är samma med Silja Serenad) har helt underbart lekrum
Jag har bara åkt Silja Line en gång (innan jag skaffade barn) och tänkte då inte på barnvänligheten.
Viking Line har vi åkt många gånger och den stora fördelen är ju att det är så billigt. Rekommenderar Åbokryssningarna med Isabella/Amorella som har fina lekrum och en del aktiviteter. Söndagar har de väl speciellt för barnen vill jag minnas. Cinderella har inte så mkt fokus på barnen...