• Filifjona

Hur mycket concerta får ditt barn?

Jag undrar, hur mycket concerta får ditt barn, och vad väger barnet? Min son väger över trettio kilo, och får samma dos, 18 mg/dygn, som när han var fem år. Nu är han nio, och adhd-problemen har blivit värre.

Ni som har gått upp i dos någon gång, blev det bättre då?

• Svar på tråden Hur mycket concerta får ditt barn?
  • Filifjona

Finns det verkligen ingen ?

• Filifjona

Provar att puffa idag med..

• Veronika

Min son äter 36 mg, han väger 35 kg, 11 år gammal.

• Jimpa

Hej! Min son fyller 10 nu i dec. Han har haft corncerta sen han började i dec. Då hade han 18mg. Han äter nu 36mg och de var verkligen skillnad. Nu är de jätte bra. Han väger 30kg

// Em

• yrrol2

hej min son är 9 år väger ca 26 kg han har 36 mg concerta

• Fiatuss2

Hej
    Min son är 12 år, väger 48 kg och äter 72 mg conserta...
    Jag tror inte det har med vikten att göra hur stor dos man äter utan hur stora bekymmer man har. Min son började med 18 mg, han blev inte bättre så vi har ökat med 18 mg tills vi kände att det var den dosen som funkade för honom.

• Trollet Ludenben

Min son är 7 år, 22 kg och äter 36 mg. Vi har haft 18 mg länge. Sen behövde den höjas och höjdes till 27. Det blev gräsligt... nu har han 36 mg och nu är det bra. Han har ätit concerta sen han var 5 år.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • hewa

Har inga barn själv som äter Concerta, däremot jobbar jag på apotek och ser ju en hel del recept till barn. Mitt intryck är att det är väldigt stora skillnader på dos, även till barn i ungefär samma ålder. Det kombineras ofta olika styrkor också för att få till rätt dos till barnen.

Om ni inte tycker behandlingen fungerar tycker jag ni ska ta upp det med er sons läkare för att kunna diskutera om tex en dosökning kunde hjälpa.

• Carola Carro

Min kusin är 12år väger väl en 35kg.. Han får 36 på morgonen 18 på em...

Svar på tråden Hur mycket concerta får ditt barn?