• snuppis

varför går en del i rulltrappor?

Visste inte vart jag skulle lägga denna konstiga fråga?? men varför går en del i en rulltrappa?? Är inte den till för att slippa gå upp för en vanlig trappa eller är det för att allt ska gå fortare?? Är det inte då på tiden att man lär sig stressa ner lite?

• Svar på tråden varför går en del i rulltrappor?
  • mammaNena

precis som du skriver! vi e ett stressat folk! och absolut om någon bakom en kommer och går, känns stressande då att stå och "blockera"...

• fruis

Som jag ser det är rulltrappan mest till för att det ska gå lite snabbare. Vill man stå still tar man hissen.

• snuppis

oki =) bara en fråga..vi har rulltrappor här i våra små byar så de var inget mor storstadsbor

• mammaNena

he he.. jag tar inte åt mig av storstads bo! vi har 1 rulltrappa och det e inte ens någon trappa, det e mer av ett rullband och där e det ännu lättare att ta några steg i stället för att stå still

• xxmeyaxx

Jag är en sådan som åker halva vägen upp, vänder mig om.. och försöker sedan gå ner

« Feel the magic of Meya »
  • fruis
    xxmeyaxx skrev 2009-10-27 00:10:23 följande:
    Jag är en sådan som åker halva vägen upp, vänder mig om.. och försöker sedan gå ner
    Vad populär du måste vara
  • Ororo

Ibland finns bara rulltrapan och har man bråttom då så går man. Med resonomenaget att den "åker ju åt dig" är man ju tvingad att bli transporterad i rulltrappans tempo och det kanske inte alltid passar.

• AnnaKanna

För att det är en trappa, trappor är till för att gå upp för eller ned för. Rulltrappor är till för att man ska komma upp eller ner för dem fortare, inte för att man ska stå och lata sig Stressar av gör jag vid andra tillfällen och på annat sätt än i rulltrappan på väg till eller från jobbet.

• Neko

Är det inte så att man står stilla på en viss sida och går på den andra sidan så ingen blockerar? =P

• Tjimtjom

Fattar inte heller. Sen ska folk alltid tränga sig förbi,. Vet inte hur många gånger jag vagnen nästan blivit omkullvräkt i rulltrappan av stresspellar. O om man åker på fel sida är det snudd på dödsstraff.

Svar på tråden varför går en del i rulltrappor?