• Cherry Cupcake

Jysk-Sängen förstörd efter dryga året! Vad kan jag göra?

Är så sjukt besviken..

För ca 1 år och 9 mån sen köpte jag och min sambo varsin 90 säng till vår dubbelsäng.
    Vi har inte gjort nåt onormalt med sängarna och nu har de börjat gnissla.. den ena är mycket värre än den andra. så fort jag rör mina ben i sängen gnisslar den.. ibland vaknar jag av skiten. måste ligga prickstilla annars låter det,,
    igår plockade vi ur sängen ur ramen för att kolla.. så ser man att från en fjäder kommer det rost,., stiften i sägen är också början till rostiga. jag fattar ingenting.. vi har ju inte haft vatten i sängen..!?

letar febrilt efter kvittot men det tycks ha försvunnit i flytten, jag som är så jäkla noggran med sånt i vanliga fall..

min fråga är nu: vad kan jag göra? man får ju reklamera grejer inom 3 år efter köp - om man har kvittot. är jag helt utan rättighet nu??

• Svar på tråden Jysk-Sängen förstörd efter dryga året! Vad kan jag göra?
  • antispantis

gud så trist, ring och prata med de, men tror inte att man kan göra så mycket utan kvitto.

Kan bara tillägga till alla, köp INGA sängar på Jysk, det är bara skit, de flesta andra sakerna med, köp heldre på ikea, bättre kvallite, har fått så många gånger skit från jysk, så vi lägger heldre lite mer och köper annans stans

• Linam370

Vi hade oxå madrasser från jysk innan vi bytte till BRA madrasser.
    Hade samma problem som du. Det gnisslade nåt förfärligt och vi fck inte reklamera trots kvitto för garantin gäller endast ram eller resårBROTT

• Cherry Cupcake
    Linam370 skrev 2009-10-27 09:59:20 följande:
    Vi hade oxå madrasser från jysk innan vi bytte till BRA madrasser. Hade samma problem som du. Det gnisslade nåt förfärligt och vi fck inte reklamera trots kvitto för garantin gäller endast ram eller resårBROTT
    men gud vad dåligt!
    vad menas med resårbrott??
    enligt konsumenverket ska man få ersättning om man kan bevisa att man inte åstadkommit felet själv, med eller utan garanti..
    frågan är ju bara hur man ska kunna bevisa det,,
  • Linam370

Cherry Cupcake skrev 2009-10-27 10:58:47 följande:

men gud vad dåligt!vad menas med resårbrott??enligt konsumenverket ska man få ersättning om man kan bevisa att man inte åstadkommit felet själv, med eller utan garanti..frågan är ju bara hur man ska kunna bevisa det,,
    Att resårerna bokstavligt talat har gått av!
    Jag vet inte, tydligen var det så att omde har skrivit vad som gäller och vi har acepterat det så gäller inte konsumenverkets regler. Vi blev bara så förbannade så vi bråkade inte vidare heller. Fullt möjligt att vi hade fått rätt om vi gjort det
Svar på tråden Jysk-Sängen förstörd efter dryga året! Vad kan jag göra?