• MelinasMamma

Skillnad på första och andra barnet?

Jag har bara ett barn hittills, men jag är lite nyfiken på er här på forumet ni som fått mer än ett barn.

Hur mycket gick ni över tiden med första och andra barnet (om ni gjorde det)?
    Hur många dagar innan fick ni första och andra barnet (om ni fick det)?
    Hur lång tid tog förlossningen med första och andra barnet?

Jag frågar just för att man ser och hör så mycket att första barnet går man oftast över och med andra barnet får man oftast tidigare än BF. Och att förlossningen går betydligt mycket fortare med andra barnet. Det vet jag anledningen till varför, men jag tänkte se mig för om era skillnader med första och andra barnet.

• Svar på tråden Skillnad på första och andra barnet?
  • Boa

Stämmer rätt bra på mig!

Hur mycket gick ni över tiden med första och andra barnet (om ni gjorde det)?

9 dagar med första och 4 med andra.

Från att jag kom till sjukhuset tog förlossningen 11 timmar med första och 4 med andra. Hade ca fem minuter mellan värkarna när jag kom in båda gångerna. Det var INTE lättare eller gjorde mindre ont andra gången :)

• Miss Monday

1:an startade förlossningen på kvällen på BF o han kom morgonen efter. Sammanlagt ca 12 h från första känningen, krystvärkar ca 20 minuter.

2:an kom 7 dagar före BF, 2,5 h från första känningen, krystvärkar ca 90 sekunder.

• lövet2
    Hur många dagar innan fick ni första och andra barnet (om ni fick det)?
    1. 12 dagar före bf
    2. 8 dagar före bf

1. 3 timmar
    2. 4 timmar
    Maybe you should have kept it to your self!
  • MalinEddie

För mig var det tvärtom. Dottern föddes tio dagar innan bf och sonen tittade ut 4 dagar efter bf. Därimot gick förlossningen mkt fortare med sonen. Med dottern gick vattnet 9 på morgonen. Hon var ute 23.00 samma dag. Med sonen gick vattnet 17.30. Han var ute 21.00 samma dag vilket var 10 minuter efter vi kom in till sjukhuset. Jag trodde allvarligt jag skulle födda i bilen med som tur var hann vi. Jag är orolig för hur snabbt det ska gå nästa gång om det blir nån..

• Postis

Första barnet kom 12 dagar efter bf. Förlossningen tog ca 20 timmar.

Andra barnet kom 11 dagar efter bf. Förlossningen tog ca 9 timmar.

• fruis

Första barnet: född 39+5 , 2½ timme efter första värk.

Andra barnet: född 38+5 , 4½ timme efter första värk.

Svar på tråden Skillnad på första och andra barnet?