• Gottegrisen

Nackspärr - vad göra?

Jag har fått nackspärr (riktigt ordentlig sådan) och kan inte vrida på nacken och knappt röra vänster arm, är det nån som har nåt bra tips på hur man blir av med den för sonen är bara 7 månader och kräver ju att mamma är lite mer rörlig.

• Svar på tråden Nackspärr - vad göra?
  • Yaran

Värm lite olivolja och massera nacken och sedan linda den med bommul och en varm sjal runt.

• Maiya

Åh din stackare. Jag hade det för några veckor sedan. Så fort jag vred huvudet 1 mm så fick jag sendrag i nacken gång på gång och man kommer inte ens upp ur soffan eller kan knappt ändra liggställning på kudden.

Jag har inga jättebra råd försök ta värktabletter och använd nackkrage om du har någon och en sån där värme kudde också. Min kille fick även smörja in med zon.

Hoppas verkligen det går över snart på mig satt det i ca 7 dagar fast sista dagarna var det inte lika förfärligt.

• Inger

VÄrmekudde, tigerbalsam och ta dig till en kiropraktor så snart du kan. Jag lovar, det är värt varenda krona. Lycka till och ta hand om dig!

• Gottegrisen

Tack för er omtanke! Hopas att det släpper av sig själv snart (Värme och tigerbalsam håller vi på med för fullt) för i morgon åker vi på minisemester och då vill man ju va fit for fight. Vi hade dessutom tänkt skippa vagnen och bära Jakob i sjalen i tället, men vi får väl se om sambon ställer upp på det utan avlastning.

Svar på tråden Nackspärr - vad göra?