Jag tycker inte det är några bekymmer. Man vet ju att man inte kan flänga runt på samma sätt som man gjorde på resorna innan man fick barn, utan att mycket tid kommer spenderas på hotellet. Därför väljer vi all inclusive hotell och bra hotell,4+ eller 5 i betyg. Man ser resan som sol, bad och avkoppling, mer än som en uptäcksresa helt enkelt. Mycket tid spenderas sittandes vid barnpoolen
Eftersom det är så, så tycker jag att 1 vecka känns helt lagom. Först nästa år ska vi vara borta 2 veckor och då är barnen 7, 3 och 2 och jag känner att man kan ge sig iväg på någon liten utflykt.
I Turkiet där vi var i somras så var det väldigt dyrt för turister, vilket jag visste, då vi varit där tidigare. Vi hade med oss allt, brukmat, välling och blöjor.
På flyget bokade vi platserna längst fram för att inte ha det så trångt, då minstingen inte hade egen flygstol. Vi har rest varje år när minsta varit minst 1 (vissa läkare säger att flygningen inte är bra för öronen annars, andra håller inte med, men vi har tagit säkra före osäkra) och ajg inte varit gravid. Vi bilade tom till Sydfrankrike med en 4,5 åring och en 7månaders och det gick hur bra som helst
På charter har vi med oss en sulky samt bärsele, ergonomisk så lillen kunde sitta bekvämt på ryggen.