• Shoegal

Bänkdiskmaskin?

Jag verkligen hatar att diska och tyvärr har jag ingen plats för en vanlig diskmaskin i mitt kök. Vette sjutton om jag eg har plats för en bänkdiskmaskin så innan jag köper en vill jag ha så många infallsvinklar som möjligt. Så tjejer (och killar), vad är bra med bänkdiskmaskin? Vad är dåligt?

• Svar på tråden Bänkdiskmaskin?
  • frulan

En bänkdiskmaskin kan få plats i skåpet under sinken och det är ju bra, att slippa se den alltså

• Jossan74

Jag hade en Electrolux bänkdiskmaskin i min gamla lägenhet och det var GULD!
    Kan inte komma på en enda negativ sak med den, bara bra saker. Då slapp man bråka om disken i alla fall, även om kastruller och sånt inte får plats speciellt bra.

• Shoegal

Där sa du ngt. Visserligen är det lite trångt där men det kanske går att knö in den. Då slipper jag ju det där med att den snor det lilla bänkutrymme jag faktiskt har.

Pro
    1

Con
    0

• frulan

Vet att det fått plats hos andra men våra rör där under putar ut för mycket, så vi får fortsätta diska för hand, för den fick inte plats

Så määät noga innan

• Shoegal

Vi bråkar iofs inte om disken men ingen av oss tar tag i det förrän det står ett berg av disk och alla glas, bestick och tallrikar är smutsiga

Pro
    2

Con
    0

• Jindra

Jag vill osså ha...är det stora risker för läckor...inte så käckt i en hyresrätt om man råkar sabba något...

• Alicat

Jindra, du kan köpa en "plastbalja" att lägga under den.

Vi ahr bänkdiskmaskin, det var den bsäta investeringen jag gjort. Trots att vi fick lov betala 1200 för att få kranen utbytt till en med uttag för diskmaskin.

det som är bra

1. du slipper diska
    2. sambon slipper diska
    3. mindre gräl om disken

nackdelen som jags er det (mot vanlig diskmaskin) är att saker som kastruller itne får plats. så lite disk blir det i alla fall.

• Shoegal

Om man sätter diskmaskinen under diskbänken, måste man ändå ha en kran med uttag för diskmaskin? Du sätter väl inte vattenslangen på kranen isf?? Kan iofs höra med sambon som är utbildad VVS-montör, men han är inte hemma just nu :-/

• Norahs mamma

Vi älskar vår bänkdiskmaskin!

I de flesta hem så får den plats där man annars har diskstället!

• Bast

Vi har en bänkdiskmaskin. Nackdelarna är att den tar utav bänkutrymmet samt att den är lite liten. Som Alicat sa, kastruller och sånt får ju inte plats. Vi har ställt den där vi skulle haft ett bänkdiskställ, och har istället skaffat ett väggdiskställ från IKEA för sånt som inte körs i maskinen.

Men jag skulle aldrig vilja vara utan våran lilla mackapär!!!! Den har sparat mååånga äktenskapliga gräl!!!!

• Shoegal

Att ha den under diskbänken gick inte Det är ganska smalt där vi har diskstället men kanske kan det gå? Får mäta och trixa och dona Hade ju varit såååå skönt att slippa diska (iaf det mesta)!

• Venna

Jag ville först inte ha en bänkdiskmaskin, för jag tyckte att den tog upp det lilla utrymme vi hade i köket. Men nu med facit i hand, så struntar jag fullkomligt i utrymmet på bänken. Jag slipper ju diska!

Det ryms en hel del i en sån liten diskmaskin. Det tror man inte när man ser den.

• Hjärtapåtråd

Vi har en. Mycket bra! Vi bytte inte ut vår kran utan bytte istället strålsamlaren till en snabbkoppling. Vilket betyder att när maskinen diskar kan man inte ta vatten ur kranen. men mät noga för i vårt nya hus får maskinen inte plats vare sig på höjd eller bredd.

• M82

tänk på att du ändå måste skölja av alla tallrikar och glas innan du stoppar in dem så att inte smutsen stoppar igen avloppet på diskmaskinen.

sen är det ju en del plockande in och ut men skönt att sllippa diska i a f

• anilova

En nackdel ar att de bullrar artt mycket mer an vanliga diskmaskiner. Iallafall var, men vi var tvungna att valja en av de som later mest, for att det var den enda som fick plats. Vi hade en tvalkopp inbyggd i kaklet, som begransade valet av maskin. Sa, precis somalla andra sager, mat nooga!

• gyro

vi har en bänkdiskmaskin eller hade...
    den är på lagning för andra gången på mindre än 1 år..
    vi har den på bänken i köket för vi har mindre nytta av bänkplats än för en diskmaskin..

vi ska köpa en ny sådan..

ett tips välj ett känt märke.. OBS inte melissa och se till att dom inte säljer ut dom maskinerna för dom ska sluta säljas..
    När vi köpte år melissa så såldes dom ut billigt för dom slutade tillverkas..
    den har bara diskat någorlunda rent de första månaderna och nu vet vi att trots att vi lämnat in den för andra gången att dom inte får ordning på den då det inte finns någon som lagar melissa diskmaskiner här i närheten

kram

Svar på tråden Bänkdiskmaskin?