• Grynet09

Finns inte Geas blodpudding längre?

Köpte, vad jag trodde var, Geas blodpudding i ny förpackning och namn idag. Den heter Barnens blodpudding nu tror jag. Kom hem och råkade läsa innehållsförteckningen. I denna var det bambufibrer och äppelmos. Den gamla innehöll inget av detta. Någon som provat denna "barnvänliga" blodpudding? Vad har hänt med Geas?
    Jag som just hade börjat gilla blodpudding igen efter många års uppehåll...

• Svar på tråden Finns inte Geas blodpudding längre?
  • TeAmo

En i min familj äter Gea's blodpudding, vi köpte hem det för någon dag sen så visst ska den finnas kvar :)

• Tecken

Jag köpte Geas häromdagen, så här i Stockholm finns den iaf kvar.

• Glitter2

och jag undrar vad som är så "barn" med den, saltet är ju kvar och tillsatt socker

• Micke
    Grynet09 skrev 2009-10-27 21:55:04 följande:
    Köpte, vad jag trodde var, Geas blodpudding i ny förpackning och namn idag. Den heter Barnens blodpudding nu tror jag. Kom hem och råkade läsa innehållsförteckningen. I denna var det bambufibrer och äppelmos. Den gamla innehöll inget av detta. Någon som provat denna "barnvänliga" blodpudding? Vad har hänt med Geas? Jag som just hade börjat gilla blodpudding igen efter många års uppehåll...
    finns 2 varianter. Den vanliga och sedan barnens.

Barnens blodpudding kostar väl dubbelt så mkt och är hälften så god.
  • kromosomX

jodå visst finns Gamla Goa gea´s kvar.. Ligger i en nyförpackning bara.. dom är uppköpta av lithells/atria om jag inte minns helt fel röd och vit om jag inte missminner mig

• Grynet09

Den har funnits på hyllan med ny etikett, men nu fanns bara Barnens... där den gamla legat. Dom var ju verkligen identiska. Hoppas verkligen att den inte slutat tillverkas. Får höra med Hemköp.

Svar på tråden Finns inte Geas blodpudding längre?