• Blueblood

Korthåriga tjejer vill se fula ut?

Hej,

Tänkte bara ventilera lite angående kvinnor och deras val av frisyrer. En klassisk kvinna. Föreställ er en klassisk kvinna. Blunda och gör det. Vad är det ni ser? Kanske Eva i Paradiset? Eller en sjöjungfru? Kanske någon bystig kvinna från en gammal oljemålning? Julia Roberts? Ja, vi får många bilder i våra skallar, det får vi.
    Men. Låt mig få fråga detta. Var det någon av er som fick en bild på en korthårig kvinna i sitt huvud? Ärligt?
    Nej, jag trodde inte heller det.
    För kort hår är inget för kvinnor. Män har kort hår. Kvinnor ska ha långt hår. Då ser kvinnor ut som kvinnor.
    Jag själv har aldrig fått erektion när jag sett en korthårig kvinna. Jag skulle aldrig bli intresserad av en kvinna med kort hår.
    Jag undrar varför en kvinna ens frivilligt väljer att klippa sig kort? Förklaringen kan ju faktiskt vara att kvinnan haft löss och det är svårt att få bort dem om håret är långt.
    Det är ju givetvis trist, men håret växer ju tillbaka ändå. Plus under tiden kan hon ju ha peruk eller hårförlängningar.
    Men om det nu är så att kvinnan inte haft löss. Vad ligger felet då?
    Jag tror ärligt talat att det är kvinnor som gärna skulle vilja tävla med andra kvinnor om att vara snyggast. Men de korthåriga kvinnorna orkar inte lägga ner så mycket tid på att göra sig fina, så de ger hellre upp. De är lite för lata av sig, lite för bekväma. Så i stället satsar de på att komma högt upp i "fulast-kategorin".
    Det intressanta är också att man ser ju aldrig någon snygg feminist. Alla feminister som står och gapar om jämställdhet och sånt har ju kort hår. Feminister är ju också ofta lesbiska. Om man nu hatar män, varför vill man se ut som en man då genom att klippa sig kort. Är inte det dubbelmoral om något är det?

• Svar på tråden Korthåriga tjejer vill se fula ut?
  • Blueblood

Mrs Winter skrev 2009-10-28 12:57:05 följande:

Vad är det för fel på dig då som inte kan få erektion av korthåriga kvinnor? Har du sökt läkare för det?
    För de ser ut som män. Och i och med att jag är ytterst heterosexuell tänder jag inte på män. Jag går igång på väldigt fina och sexiga kvinnor.
  • Jennass

Jag kan  ju bara tala för mig själv. En gång, EN gång gjorde jag misstaget och klippte av mig mitt hår. Kort kort page, rakat i nacken. Jag var inte så gammal, det var i tonåren, jag var tillräckligt gammal för att känna mig skitFUL och folk trodde att jag var en kille om jag hade myskläder på mig, och ärligt, jag kände mig som en kille, hade inte ens lust att sminka mig för jag var ändå hiskeligt ful och ansiktet såg ut som en boll. Sen dess är mitt hår alltid minst en decimeter längre än till axlarna och jag älskar det

Men som sagt, tycker det finns kvinnor som kan bära upp ett page och vara riktigt sexiga i det, men oftast då sånna här superfeminina girly-girls, typ victoria beckham..

• Blueblood
    Lajdo skrev 2009-10-28 12:59:55 följande:
    Det är inte att han inte gillar det, visst får han lov att inte gilla det. Men han är kränkande hur han uttalar sig. "Kvinnor SKA ha långt hår", "Kvinnor med kort hår ser ut som män"....
    Men när alla tänker på en klassisk kvinna, då föreställer ju sig allihopa henne med långt hår. Det säger ju sig självt att en kvinna då ska ha långt hår.
  • Umbrageous

vad är det hon heter hon i bond med kort hår? det är den enda jag kan komma på som är ursexig i kort hår, men annars... nä.

• Lajdo
    Blueblood skrev 2009-10-28 12:58:40 följande:
    Men du kanske är innerst inne lite sugen på att frilansa lite på kvinnosidan? Det är ofta sådana här sexuella böjelser ligger latent men ger uttryck på olika sätt. SOm du till exempel, du ser många jättevackra korthåriga tjejer. Men vad är det som får dig att registrera att de är vackra? Jo, kanske din latenta bisexualitet. Du kanske har en hemlig och outtalad dröm om att bli tillfredsställd av en vältränad, smal och korthårig kvinna, en kvinna som ger ett militäriskt intryck. Typ hon beordrar dig att lägga dig på rygg och sköta dig. Annars blir det boot camp och sånt.
    Men fy fan vad taskig du är! "Vad får dig att tycka att dom är vackra". Är jag ful då?
  • Blueblood
    Yohanna1985 skrev 2009-10-28 13:01:42 följande:
    Jag kan  ju bara tala för mig själv. En gång, EN gång gjorde jag misstaget och klippte av mig mitt hår. Kort kort page, rakat i nacken. Jag var inte så gammal, det var i tonåren, jag var tillräckligt gammal för att känna mig skitFUL och folk trodde att jag var en kille om jag hade myskläder på mig, och ärligt, jag kände mig som en kille, hade inte ens lust att sminka mig för jag var ändå hiskeligt ful och ansiktet såg ut som en boll. Sen dess är mitt hår alltid minst en decimeter längre än till axlarna och jag älskar det Men som sagt, tycker det finns kvinnor som kan bära upp ett page och vara riktigt sexiga i det, men oftast då sånna här superfeminina girly-girls, typ victoria beckham..
    Då kan jag säga till dig att du ser MYCKET bra ut i långt hår.
  • mickis667

Klart jag klippte mig kort för att se ful ut!

det gör väl alla tjejer?

• Lajdo
    Blueblood skrev 2009-10-28 13:02:26 följande:
    Men när alla tänker på en klassisk kvinna, då föreställer ju sig allihopa henne med långt hår. Det säger ju sig självt att en kvinna då ska ha långt hår.
    Du VET inte att alla föreställer sig henne med långt hår. Bara för att DU gör det, så tror du ALLA gör det?
  • Feministhataren

Jag kan bara hålla med TS! Tjejer är fasen så mycket snygagre i långt hår!

Svar på tråden Korthåriga tjejer vill se fula ut?