Inlägg från: LillaPinglan |Visa alla inlägg
  • LillaPinglan

Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 11

hittat hit nu :)

• LillaPinglan

väldigt läskigt är det iaf....

• LillaPinglan

Hej och God fortsättning! Läser mycket men skriver ju för sällan.. Hoppas iaf att alla haft en toppen jul! Vi har ätit alldeles för mycket god mat ;)
    Mit hjärta hoppar och rusar en massa sista tiden. Hur jobbigt som helst just nu, gravid och allt. Antar det blir värre med hjärtrusen när man väntar barn..Men läkaren säger iaf att det inte påverkar barnet något, tack och lov för det! Stackars barn annars. Snart är det nyår, och jag ser fram emot ett bättre år utan ett jobbigt hjärta för oss alla!

• LillaPinglan

betablock tabletten biter dåligt på extraslagen, ok på hjärtrusningarna.. men långt ifrån bra tyvärr. tar propranolol.

• LillaPinglan

Jag önskar er alla ett gott nytt år! :) Hoppas år 2010 blir ett bra år för oss och våra hjärtan!

• LillaPinglan

Allasväl: känner igen det där ;)
    Fick hem en remiss för ett par dagar sen, om att jag ska få ÄNNU ett bärbart EKG om ca 2 mån..Hur många ska jag göra egentligen? Har säkert haft 10 st sådana genom åren. Antar att det är för graviditeten denna gången. men men, det känns tjatigt och händelselöst nu liksom. Vet ju nästan vad de kommer säga !

• LillaPinglan

finskaflikkan: Du ska se att det går jätte bra!! Tänk vad skönt när du är fri från dina problem! :) Förstår din oro, hade jag oxå varit, men Gud va skönt när det väl är gjort! Tänker på dig!

För min egen del är det psykiskt sviin jobbigt med rusningarna nu under graviditeten, är glad att jag slapp det när jag väntade sonen iaf.. Hoppas att man klarar en förlossning till lika bra..puh, nu har jag andra problem i huvudet än bara själva födseln av barnet, vill ju klara mitt lika bra. snyft. känner mig så jätte känslig nu, kanske därför jag är extra orolig..

• LillaPinglan

finskaflikkan: Har ätit betablock propranolol i ca 1 år nu. Förstår du tycker det är jobbigt utan, psykiskt jätte stressande är det! Men snart så..Då blir du pigg och frisk! :) Lycka till med allt!

• LillaPinglan

finskaflikkan: vad har du för puls när ditt hjärta rusar iväg?

• LillaPinglan

vet prcis hur det känns.. Men DE hittar inte felet på mig..Tror att det är psykiskt. Kan ibland tro det oxå, men jag undrar verkligen..Ska iaf göra ännu ett bärbart EKG snart..

• LillaPinglan

attackerna kan komma när som helst på dygnet..Dock nästan aldrig nattetid, har hänt nån enstaka gång, tack och lov! Oftast när jag är lite eller mycket stressad. Ibland bara utan anledning. Du då?

• LillaPinglan

finskaflikkan: Gud va skönt att det gick så bra! Och att dom såg något under ingreppet! Härligt för dig! :)

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 11