Inlägg från: finskaflikkan |Visa alla inlägg
  • finskaflikkan

Hej. 

Jag har fått tid för ablation redan nästa vecka på tisdag.  
    Läggs in kl 9 på morgonen och skulle stanna över minst en natt sa dom...  
    E LIVRÄDD.... Buhu... 
  • finskaflikkan
    snartvår skrev 2010-01-13 15:26:02 följande:
    det kommer gå hur bra som helst!!! jag abladerades redan 7/12:) Lycka till och hör dig så vi vet hur det går för dig!!!
    Men hur gick de för dig då? 
    gjorde de ont? 
    Har du varit besvärsfri sen dess?
  • finskaflikkan
    snartvår skrev 2010-01-13 16:29:25 följande:
    Inte helt besvärsfri, men mycket bättre. Man brände 3 banor men jag kan ha en kvar. Det gjorde inte ont var bara jobbigt att ligga helt still. Men det fixar du.)
    Oj kan man ha så många extrabanor? e visste inte jag... Trodde man bara kunde ha en...  
    Ja får hoppas att de går bra.. E nervös som satan! 
  • finskaflikkan
    Hjartesjalen skrev 2010-01-14 01:18:45 följande:
    Hej!! Inte vara orolig! jag har ocksa gjort det, o dom behovde inte "branna" pa mig, men jag gick igenom allt utan o branna, jag har en extrabana. Om dom behover branna celler sa beh man ligga kvar annars kan du sakert aka hem efter nagra timmars vila efterat. Under tiden du gar igenom detta sa gajdar dom dig precis, o allt du beh gora e o ligga stilla o andas lungt. Det kommer o ga sa jattebra o underbart att du fatt tid nu for det, sa slipper du vanta o kan fa hjalp!! Sander massa styrkekramar! Haller tummarna, o glom inte o kom tillbax o meddela oss hur allt har gatt for dig.
    Tack va snällt!  
    E jätteorolig... Haft problem sen jag va 17-18 och har fått 2-3 ablationstider förut som jag backa ur i sista stund för jag SÅÅÅ rädd!!!  
    Jag klarar inte av smärta och framförALLT inte smärta i hjärtregionen.. Får svåååår ångest då och e luivrädd för allt som heter hjärtinfarkt, kärkramp, svikt och gud vet allt... 
    Usch! 
    Men pratade med en sköterska idag på avdelningen som jag kommer ligga på och hon sa att man får lugnande 1timme innan plus att du får de under undersökningen oxå... Plus att man får smärtstillande om man behöver de.  
    Tänk om jag får en infarkt när som e inne med katetrarna?? Hua.... 
  • finskaflikkan

Förresten. Är de någon här som äter/ätit medicin för sina a-rytmier? 

För jag har ätit betablockerare i ca 2år som heter bisoprolol.. Ung samma som emconcor... 
    För from idag får jag INTE äta dom inför ablationen...  
    De e ungefär som att en astmatiker inte få ta astmamedicin när den får en astmattack... Känns jätteobehagligt! 
  • finskaflikkan
    LillaPinglan skrev 2010-01-17 09:06:11 följande:
    finskaflikkan: vad har du för puls när ditt hjärta rusar iväg?
    150-200 ca....  
  • finskaflikkan

Och sen har jag mkt extra slag.. Och ibland känns de som att dom gör ont oxå att de sticker till hugger liksom

• finskaflikkan
    LillaPinglan skrev 2010-01-17 09:34:51 följande:
    samma här :(
    Får man fråga hur dina kan börja? alltså attackerna? och vilken tid på dygnet de brukar va?
  • finskaflikkan
    LillaPinglan skrev 2010-01-17 09:42:33 följande:
    attackerna kan komma när som helst på dygnet..Dock nästan aldrig nattetid, har hänt nån enstaka gång, tack och lov! Oftast när jag är lite eller mycket stressad. Ibland bara utan anledning. Du då?
    Jag får inte heller nattetid, tack och lov! 
    Men får oftast då när jag vilar eller e stressad... 
    Och de kommer helt plötsligt! På en sekund från att hjärtat slår 70 till 150... De går fort alltså känns de som... Och jag blir andfådd och yr... 
    Och på mina ekg:n syns de som de extra deltavåg
  • finskaflikkan
    snartvår skrev 2010-01-17 10:16:11 följande:
    Jag åt seloken innan ablationen slutade oxå helt tvärt. Det kommer gå BRA!!! tänk vad skönt när det är gjort!!! Jag hade det som du Att det bara kom rusningar utan förvarning??? konstigt när man inte gör något??? Vet de vad som är galet?? alltså vad extrabanan/banorna sitter?? MÅNGA KRAMAR FRÅN MIG!!!!
    Ja konstigt egentligen hur hjärtmuskeln funkar så olika... usch... Och de e hemskt obehagligt!!! 
    Hur mådde du dom dagarna då du inte fick äta seloken? Hade du xtra mkt hjärtklappningar/rusninga då?
  • finskaflikkan

USCH! Nu e jag BRA nervös....

Imorn gäller de... 
    Har mått illa hela kvällen och haft ont i magen... buhu... 
    Vill ju inte genomföra e här ju... 
    Men jag e stark så jag klarar de.... *peppar* lite mig själv... haha...
  • finskaflikkan

Nu e jag hemma!!! Klarade av ablationen! Och de gjorde inte ens ont...  

Man va alltså orolig HELT i onödan! Hehe... 
    MEN... dom fick aldrig igång någon hjärtrusning på mig trots att dom höll på MASSOR! 
    Fick in 3olika sorters stresshormoner insprutat i blodet... Och en av dom gjorde så att hela bröstkorgen och hjärtat gjorde OOONT!!! Fyfan säger jag bara.. De kramades åt i bröstet som att de va trångt och man kunde inte andas, men som tur va går de över på ca 5-10sek... 
    Men dom såg och tror att jag har en översensitiv sinusknuta vad de nu ska betyda??? 
  • finskaflikkan
    Hjartesjalen skrev 2010-01-20 11:24:54 följande:
    Gud va bra att allt gick sa bra!!!! Duktig du har varit! Jag vet inte vad det betyder, men ska du tillbax o prata med doktorn snart igen?
    Ja jag skulle få en tid för återbesök!
    Och jag skulle inte äta några hjärtmediciner något mer, bara vid behov när hjärtat slog sådär konstigt och de inte gick över efter en stunds vila.
  • finskaflikkan

Just de... Jag vet inte hur man gör en ny tråd... Den här går väl ut snart? 

Nån här som kan fixa en ny så vi kan fortsätta prata?
  • finskaflikkan

E de nån annan här som hade ont i ljumsken dagen efteråt och längre? 

Jag har så ont nu och de e hårt där dom förde in katetrarna så jag fick citodon utskrivet.  
    Dom stack ju fel en gång innan dom kom rätt... Usch! 
    Pratade med min hjärtläkare idag oxå och frågade om vad hypersensitive sinusknuta va. 
    Och jag fick veta att man helst inte gör nåt åt de. Men man kan bränna sönder sinusknutan men då MÅSTE man ha pacemaker i resten av sitt liv och de har jag ingen lust med. 
    Och för att dom ska göra de så måste man nog ha ganska mkt mera problem med hjärtrusningar än jag har. 
    Men han sa att såna som har hypersensitiva sinusknutor ska dricka ordentligt med vätska för intorkning kan förvärra problemet och om de e för varmt så förvärrar de med! 
    Så de va några tips jag fick.
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 11