pågmamman skrev 2009-12-20 22:07:03 följande:
-tack hjartesjal för dina värmande ord Mitt humör brukar gå lite upp och ner men har haft svårt att "gaska upp mig" på sistone - kännt uppgivenhet! Så det värmde verkligen & i bättre perioder brukar jag oxå intala mig att herregud jag ska ju vara glad att ekg ej visar ngt! Men så i förtvivlan så kommer tvivel-tankarna....Hur är det med dig - håller sig hjärtat lugnare nu när du fått lugnande besked, gällande det i alal fall! Hoppas så att ni får er lilla baby så småningom. Jag önskar att min tillfälliga svacka släpper snart - för då tror jag att vi oxå komemr våga försöka igen)... Vem vet - det sker kanske samtidigt - Vore kul att kunna följas åt i ngt så mycket positivare som en graviditet :-
Ja tank va kul! Tank om vi blidde gravida samtidigt du o jag, vilken lycka!
Jag vet hur du menar med att man slangs i hopp o fortvivlan, man e glad det inte visar pa EKG o samtidigt blir man tokig att man inte far veta vad det e som kanns sa fel innuti, men du ska veta att det e saaaaaa mycket inne i kroppen som kan orsaka att det kanns som det e hjartat, o speciellt stress det e det allra storsta.
jag vet inte tyvarr vad potassium e pa svenska, dumma jag
men jag vet det finns ju i bananer o potatis o gronsaker osv, o som vi maste fa i oss for o ma bra. det kollade dom direkt pa mig.
Om dom inte kollat det pa dig sa be om det, jag vet inte men har dom gjort rontgen pa hjartat pa dig? Jag har gjort manga EKG's, rontgen ocksa o pa allt detta syntes det bara att mitt hjarta var bra o starkt o det e viktigt. O den extra banan som jag har o e fodd med som jag fick veta nar jag gjorde ablationen, den sa lakaren att jag inte skulle markt av om det inte vore for all stress i mitt liv. Vilket jag sjalv forstatt. Jag kanner mest nar jag e stressad, upprord, orolig osv, o inte lika mycket som forr, men jag tror det e for jag nu vet att det itne e livshotande det jag har. For bara det att jag gick o inte visste gjorde ju mig psykiskt sjuk. Men jag mar battre nu o sa har jag hoppet uppe mer, nu nar min mans operation e klar o det gar framat.
vad sags om en fika till tjejer, jag bjuder pa kaffe, tea el varm cacao, el vill ni smaka min hemgjorda glogg? Sedan har jag bakat en jultarta, som e som en prinsesstarta men rosa o rod o Julens farger. Sa, at nu av detta i fantasin o kann hur det smakar ok!?
Kramar i massor!!