Inlägg från: Eisa |Visa alla inlägg
  • Eisa

Jobba tills du är 70 istället för 65?

Jag vill jobba tills jag blir 80. Minst.

Jobba is the shit! Men då är jag inte städerska heller iofs.

• Eisa

Men alltså, om man lever till 85 år så har man 20 lediga år innan man dör. Vad fan ska man göra? Lösa korsord?

Jag höll på att avlida av att vara mammaledig i 1 år liksom.

• Eisa
    The past is now skrev 2009-10-31 08:52:19 följande:
    Du min mormor som är 90 år har HUR mycket som helst att göra!! Det är väl oerhört individuellt eller hur?
    Precis, och jag har hittills märkt att jag inte pallar ledighet. Jag måste alltså jobba tills jag dör.
  • Eisa

Vad GÖR pensionärer egentligen?

Det är ju ett faktum att många av dem känner sig ensamma och äter antidepressiva.
    Men man kan ju iofs jobba på Röda Korset med att sälja kläder och bullar osv.

• Eisa
    The past is now skrev 2009-10-31 08:59:38 följande:
    Javisst jag ville bara visa att man behöver inte jobba för att få tiden att gå. Du är ju som jag dvs VILL jobba för att må bra. Dock finns det dom som vill gå pension för att de vill ägna all sin tid åt sin hobby tex. Eller en annan livsdröm..vad vet man? Har man ett stort kontaktnät så blir man ju inte sittandes ensam hemma tills man dör liksom.Du lät bara så deprimenarde och dömande i det uttalandet.
    Jo men jag tycker det ÄR deprimerande att låta folk gå omkring utan uppgift. Psykisk tortyr. Visst, de kan försöka skaffa sig en egen uppgift.
  • Eisa

Men det är klart, har man jobbat med nåt bara för att få pengar så är det nog skönt att gå i pension.

Men har man jobbat med nåt man brinner för och vill utveckla osv osv så är det nog ej kul att gå i pension.

• Eisa
    The past is now skrev 2009-10-31 09:03:01 följande:
    Okey...som sagt det är ju upp till dom också. Man får helt enklet skaffa sig ett liv efter ett långt yrkesliv. Absolut inget jag går och blir deppig över, förstår inte varför du blir det? Jag låter ju heller de unga ta över deras jobb!
    Det är liksom inte så lätt att bara "skaffa sig ett liv" när all tid är ledig.

Men men, man ska väl vara glad om man ens blir så gammal trots chips och mobiltelefoner.

Jag ska iaf jobba tills jag dör.
  • Eisa
    Gurkan skrev 2009-10-31 09:17:58 följande:
    Om jag får goda år efter att jag gått i pension så kommer jag ha att göra!Jag älskar att skriva, måla, påta i trädgården, gå i skogen och plocka bär, safta och sylta, baka och laga mat och läsa en god bok. Så att sysselsätta mig på ålderns höst kommer i alla fall inte vara ett problem bara jag får ha min hälsa i hyfsat behåll!
    Men livet blir ju så kravlöst om man bara gör såna där grejer. Vad har man att kämpa för?
  • Eisa
    EliLeoMa skrev 2009-10-31 09:26:40 följande:
    Jag tycker 65 är högt nog. Gamla nuckor som sitter och trycker på undomarnas jobb.
    Men hygglo! Vaddå gamla nuckor, de har ju skitmycket erfarenhet och är jätteduktiga! De ska värderas inte ses ner på.
  • Eisa
    SmåläningsMamman skrev 2009-10-31 09:28:04 följande:
    som min mamma som bara tänk jobba till hon 55, ska resa, varva ner. jobba när hon känner för det o bara för hon "måste".....gå o ta det lugnt, ta tid med barnbarnen osv....finns massor att göra men så finns de som ja behöver jobba som min svärmor som bara sitter i lägenheten o surar när hon inte jobbar. hon skulle behöva jobba 8timmar/dag men funkar iofs inte då hon utsliten
    Ja vi är verkligen olika vi alla.
  • Eisa
    MissMurrig skrev 2009-10-31 09:30:58 följande:
    Tja... Min sambos mormor håller på med spinning, stickar, reser, cyklar, är med barnbarnen, aktiv i kyrkan, vandrar, badar (dyker med huvet före)... Hon är 85 (och hon har bättre kondis än mig, pinsamt...)
    Coolt!

Men jag förstår inte hur man kan bli stimulerad av att inte ha några krav på sig, inga mål som är viktiga att uppnå för nån annan än en själv osv. Man tappar rollen i samhället och blir bara någon som ska stimulera sig själv.
  • Eisa
    MissMurrig skrev 2009-10-31 09:32:31 följande:
    Varför ska man kämpa? SKulle gärna inte jobba alls hela livet.. Bara göra sånt jag gillar... Men man måste ju jobba... Och mina hobbys tjänar man tyvärr inget på, så jag får "nöja mig" med att jobba med annat...
    Kanske bara är jag som måste ha nåt att kämpa för.
Svar på tråden Jobba tills du är 70 istället för 65?