• natha87

Vad gör ni åt vitlökslukt på fingrarna? HJÄLP!

Jag har pressat vitlök ikväll, och luktar FRUKTANSVÄRT om fingrarna! Har provat att tvätta händerna med tvål, yes tom provat gnugga in apelsin. Men inget hjälper, jag vet inte vad jag ska göra. Någon som vet något? Snälla hjälp nu fort. TACK!

• Svar på tråden Vad gör ni åt vitlökslukt på fingrarna? HJÄLP!
  • Fiyali

Har du persilja hemma så gnid det mot fingrarna!

• Decdia

Testa att gnugga händerna i kallvatten plus nån metall, vi har en speciell "vitlökstvål" i metall som fungerar... så kanske metall? Annars har jag hört att persilja får bort lukten med. :)

• Miss Skellington
    Decdia skrev 2009-10-28 22:07:41 följande:
    Testa att gnugga händerna i kallvatten plus nån metall, vi har en speciell "vitlökstvål" i metall som fungerar... så kanske metall? Annars har jag hört att persilja får bort lukten med. :)
    En sån har jag med, funkar kanon.

TS: Testa att gnugga händerna mot diskbänken.
  • natha87

Nej varken persilja eller galltvål! =( Jag använder inte själv vitlök utan har en speciell vitlökskrydda från alpnäring. Så var hemma hos en värdinna och fick jobbet att pressa vitlök. Så nu ska jag prova svinto, är inte de en sorts metall?

• Miss Skellington
    natha87 skrev 2009-10-28 22:12:20 följande:
    Nej varken persilja eller galltvål! =( Jag använder inte själv vitlök utan har en speciell vitlökskrydda från alpnäring. Så var hemma hos en värdinna och fick jobbet att pressa vitlök. Så nu ska jag prova svinto, är inte de en sorts metall?
    Aj, det gör ju ont. Har du testat att gnugga händerna mot diskhon/diskbänken?
  • natha87

Har provat både diskhon, diskmaskinen och svinto. Det funkar inte =(

• katten

kaffepulver,ättika o citron verkar vara tipsen i den andra tråden.

sprit kanske funkar vodka eller sån handsprit, ja har faktist ingen anning brukar störa mig ja me när ja skalat lök eller vitlök eller tagit i fisk

• ewis1

Jag köpte en "metalltvål" på Rusta. Den kostade inte många kronor men jag glömmer alltid bort den.

• Nettan84

Du ska "tvätta" händerna med rostfritt stål....kniv eller "tvål" funkar super bra...

• Fridayyy
    Decdia skrev 2009-10-28 22:07:41 följande:
    Jag tar alltid kniven jag använder (metallskaftet då då..=))
Svar på tråden Vad gör ni åt vitlökslukt på fingrarna? HJÄLP!