• Charlie74

Tandborstmuggar?

Vilka lösningar har ni i era badrum för tandborstarna? Vi har haft varsin tandborstmugg uppsatt på väggen men nu är badrummet nyrenoverat och det kändes plötsligt inte som ett alternativ. Ha en mugg med alla tandborstar på vasken känns sådär. Varsin mugg på vasken/hylla, njaäe. Våra skåp passar inte riktigt till detta. Finns här någon med en ovanligare lösning än standard? Funderat på ett litet skåp bredvid men hrm- finns det inga andra alternativ?
    Tandborstar är inte vackert att titta på. Hjälp! Tack på förhand.

• Svar på tråden Tandborstmuggar?
  • 2in1

Jag har en s.k. tandborsthållare. Som man hänger upp tandborstarna i (med sugploppar).

Tyckte det var äckligt med en kopp för att den blir så mycket skit i botten. Fungerar bra att fästa på kakel!

• Tette86021
    2in1 skrev 2009-10-29 00:03:20 följande:
    Jag har en s.k. tandborsthållare. Som man hänger upp tandborstarna i (med sugploppar). Tyckte det var äckligt med en kopp för att den blir så mycket skit i botten. Fungerar bra att fästa på kakel!
    tänkte precis samma... dom är ju det bästa, tycker jag!

ja i muggar/koppar eller vad man nu använder hamnar det så mycket vatten som blir så vidrigt äckligt som stinker skit, knappt så man vill ta på tandborsten efter den vart där:S
  • Bess

Men tvättar ni inte ur era glas/muggar? Det gör jag VARJE dag. Vi har våra borstar i samma mugg, som förvaring alltså. Ingen av oss använder den till att skölja med.

• 2in1

Jo visst gjorde jag det, men det var fortfarande äckligt dagen efter. Vet inte hur det kommer sig (sambon kanske). Känns mycket bättre och fräschare att ha dem hängande på kaklet.

• MissGos

Jag har en mugg med bomullsrondeller i botten, smidigt att bara byta dem när det behövs. Sen en separat till att skölja. Placerat ovanpå badrumsskåpet =)

• Tette86021
    Bess skrev 2009-10-29 00:07:41 följande:
    Men tvättar ni inte ur era glas/muggar? Det gör jag VARJE dag. Vi har våra borstar i samma mugg, som förvaring alltså. Ingen av oss använder den till att skölja med.
    självklart, vi diskar dom, vi sköljer inte heller med muggarna.. men dom blir ändå äckliga, vi kanske inte diskar dom varje dag, men ofta... tycker det är snuskigt hur som hellst och mycket fräschare med hållare=)
  • Bess

Ja smaken e ju olika Själv tycker jag att dom där kakelhållarna e så fula

• anli00

jag har en jättefin tandborstmugg, det står tandborstar på den, är i porslin, från nordik...dock är det lite svårt att dricka ifrån den om man vill det, då kanterna är formade så tandborsten ska kunna luta sig i den...

• Puchiko

Vi har varsitt glas för tandborstarna men funderar oxå på en annan lösning..

• AURYN

Jag har en vanlig terracotta kruka så rinner det äckliga vattnet ut.

• Charlie74
    Joico skrev 2009-10-31 13:46:32 följande:
    www.bluebox.se/showinfo.asp ? www.marimej.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl...
    Jättesnygga, tycker jag. Mycket snyggare än vår tandborstmugg som iofs inte är ful men kombinationen med fem personers tandborstar är inte snyggt. Man kan sätta dessa borstar på ett inte alltför synligt ställe, ex insidan av ett skåp. Det kan inte heller vara alltför svårt att tillverka för en händig person.
Svar på tråden Tandborstmuggar?