Inlägg från: domenica |Visa alla inlägg
  • domenica

    Brudarna babblar vidare 7

    Oh girls, how I´ve missed you Susie, du är bäst!

    BIM NOVEMBER
    Susie ÄL 29/10 BIM 11/11 (försök 18, född 1975)
    www.fertilityfriend.com/home/296d9e

    Time-Out:
    icka76 (tagit 8 pergokurer, 2 graviditer, 2 ma:n, född 1976)
    www.fertilityfriend.com/home/2102b4

    GRAVIDA
    Lilla Trieste BF 6/12 (18 försöket), född 1976)
    Domenica BF 20/5 (försök 18, född 1978)

    BEBISAR:
    Moviefreak BF 11/6 (30:e försöket, född 1976), FICK EN DOTTER 10/6
    crazyhannah BF 1/8 (2,5 försöket, född 1986), FICK EN SON 5/8
    Åsa1976 BF 15/9 (9:e försöket, född 1976), FICK EN DOTTER 8/9
    Minnie69 BF 20/9 (tagit 2 pergokurer försök ?, född 1969) FICK EN DOTTER 22/9
    www.fertilityfriend.com/home/206923

  • domenica

    Ok, nu har jag försökt mig på att analysera din kurva igen susie..kommer jag nånsin fatta?! Dippen som var nu i dagarna, är den ett tecken på äl? I sånt fall, nuppas det vilt i susie-land?

  • domenica

    hej åsa, crazyh och movie!

    åsa: stackars, lider verkligen med dig - att inte få sova är ju döden! Hoppas du har en lugn dag och en skön natts sömn framför dig!

    crazyh: fy för magsjuka, kan relatera för här känns det som jag är magsjuk typ 4-5 dgr i veckan Hoppas det går över snart, för oss båda. Och lille Alexandres andning - hemskt, förstår att det måste vara jobbigt men ni får väl lita på läkarkåren när de säger att det är ofarligt.
    Mina symptom - ja, det var ju det att de uteblev...har känt mycket mer de andra månaderna (pms-symptom) än när jag var gravid - inga ömma bröst, bara mensvärk en kväll. Sen kom det igång efter BIM nån gång. Går in i v.12 imorrn och den 4 är det UL - hoppas att allt är som det ska och att jag inte blir tillbakaflyttad.

    Susie: den 4 närmar sig med stormsteg - hur känns det, förväntansfullt?

  • domenica
    icka76 skrev 2009-10-29 14:51:32 följande:
    Domenica: Söndag på italienska Välkommen tillbaka.
    Precis! Tror jag är född på en söndag och det är ett fint ord bara rent allmänt tycker jag När jag såg det i skrift fick jag dock lite dominitrix-känsla...ha ha ha Hur är allt med dig?
  • domenica

    Susie: då förstår jag lite mer - "pm", ha ha ha ha Så härligt att du har en bra känsla!! Jag slutade ju också med alla tillskott och så (förutom folsyran som jag försökte/försöker komma ihåg att ta). Och bra cellprovresultat också - nu ska det bara vara bra saker framöver ska du se gumman!

    Jag har nog inte fattat än faktiskt, har lagt allt fokus på måendet och hur jag mår från dag till dag men inombords känner jag att glädjen håller på att explodera Längtar så till nästa vecka, drömmer nästan varje natt om UL som visar på både bra o dåliga saker.
    Jag var med i en tråd när vi började utredningen och den tråden var också riktigt trevlig - jag är dock den enda som blivit gravid och de andra är inne i/på väg in i provrörsbefruktningsproceduren. En av tjejerna tackade för sig häromdan för hon tyckte det var så jobbigt att läsa om graviditeter. Hon har varit gullig mot mig men jag kände mig ju väldigt träffad. Förstår lite och vet att hon är glad för mig men samtidigt blir jag ledsen för vi alla hade försökt ungefär lika länge och jag vet ju hur det känns. Tyckte inte alls jag skrev mycket om mig själv utan höll låg profil o ville fortsätta stötta de andra men nu hoppade jag av tråden. Hon behöver ju den tråden mer än jag o jag hoppas att hon kommer tillbaka när jag inte är kvar. Trist iaf

    Hur som helst så hoppas jag att vi alla kan fortsätta finnas till för varann, gillar vår tråd så mycket!! Det kommer också vara den enda tråd jag är med i nu.

    Åsa: hoppas du/ni fått sova inatt tjejen!

    Kram till er allihop!

  • domenica

    åsa: ha ha...alla säger att tiden gått så fort, själv känner jag som att den kryper fram Men helt klart tjohoo för v.12! Måste fråga er alla: hur stor mage kan man förvänta sig i v.12? Smygläste i en tråd där alla verkade få mage redan i v.9 typ... visst att jag varit lite svullen av tarmar o allt det där och jag kan inte riktigt dra in magen lika effektivt som förut *host host* men ingen skulle ju kunna se att jag är gravid. Börjar själv tvivla på det så smått V.12 låter inte mycket men tredje månaden låter desto mer på riktigt tycker jag så jag försöker tänka det i mitt huvud: snart är jag i fjäääärde månaden

    Åh, så härligt att du fått sova - en god natts sömn KAN verkligen göra en till en ny människa! Jag har alltid älskat att sova

    Vad görs det i helgen då brudar?? Jag ska på släktträff och middag hos vänner - blir en matorgie hela helgen lång

  • domenica

    Åsa: tack för svar Vad är det du/ni ska hitta på nästa helg? Kul med nya kläder till Saga Var det på tisdag ni skulle på 2-månadersbesök? Fick för mig att det var den 4 - då är det ju mycket som händer
    Barnvakt och lite par-mys är nog inte helt fel, tror man måste ta sig den tiden. Har bekanta som aldrig gör något utan barnen och jag måste erkänna att det verkar lite trist även om jag förstås förstår att man vill vara mycket med barnen...

    Fy, va mätt jag är - åt typ min lunch+lite från min kompis tallrik

  • domenica

    Åsa: så det blir lite släktträff för dig också Den där presenten från jobbet var ju helt fantastisk!!! Vi brukar få biobiljetter...lite kul men inte så innovativt kanske

  • domenica

    crazyh: jippie för 9 år!! Låter som ni kommer få en myyyysig kväll alldeles för er själva Ha det så trevligt ikväll!

  • domenica

    minnie: så tråkigt att ni har det jobbigt Håller tummarna för miniform och att vi snart ser mer av dig härinne!

    susie: snart är det den 4

    icka: hur har du det?

Svar på tråden Brudarna babblar vidare 7