Inlägg från: lillälva |Visa alla inlägg
  • lillälva

    Treårsdagen med mys och bus strax här!!

    Hej!

    Hittat hit jag oxå! Bra att du fixade en ny tråd! Måste in och kolla på ditt tv-framträdande sedan, kunde tyvärr inte se det "live"!

    Jodå, jag mår ok tycker jag. Nu är det bara vanliga gravidkrämpor så ska inte klaga.

    Det blir kalas på lördag för oss oxå. Som väl är har mamma och svärmor beslutat att köpa med planka till allihop, så jag slipper greja med mat! Igår bakade alicia och jag morotskakor som på lördag ska förvandlas till ett lok med många vagnar, alltså en tågtårta! Ska bli kul att se om jag lyckas!

    Mia, vad har ni köpt till Wilma? Vi har varit dåliga på presentinköp i år...

    Nej, nu ska jag åka och hämta på förskolan. Imorgon jobbar vi förresten bara halvdag, så det är lyxigt!

  • lillälva

    Just det Maria, jag kan inte ikväll för maken är bortrest! Får spara mig till mitt eget partaj Men tack för inbjudan!

  • lillälva

    Mia, hon kommer bli så glad ju Vi pratade faktiskt om sparkcykel igår! Är det en så med två hjul bak? Var köpte ni den?

  • lillälva

    Mia - TACK för tipset! Precis en sån vi tittat på, men då tyckte vi den var så dyr - 499 kr, detta var ju ett betydligt bättre pris! Bra att man kan hämta där oxå, hade faktiskt ingen aning om det!

    Det var en jättefin bild på Wilma oxå! Inte illa att le på jp (för visst tog ni där!?) det hade Alicia aldrig gjort, så vi skickade in i stället

    Ha nu en trevlig helg allihop!

  • lillälva

    God morgon! Här tittas det på födelsedags-dvd "Glömligheter" med Pettson och Findus...gäsp

    Vi hade en rolig dag igår - tack för alla grattis här och på sms och mms (Josef)! Det var så kul för alla kunde komma, så vi var 13 pers med Alicia (tur man ej är skrockfull

    Hon fick alldeles för mkt saker (som vanligt) och stortrivdes verkligen! Måste tacka dig Mia för sparkcykel-tipset! Det blev en sådan och den var oerhört populär. Sen måste jag tacka dig Maria oxå för tips om utklädningskläder. Hon fick pippi-kläderna, vilket uppskattades mkt, även om hon inte vågat ta på sig peruken ännu Sen blev det pärlor till halsband och till pärlplattor, kläder, lego, böcker, målarböcker, kritor och en snowracer mm.

    Maten gick oxå fint - var lyx att mamma och svärmor hade med sig exotisk planka till middag. Till efterrätt hade vi glass med massa olika tillbehör (typ gör din egen marängswiss). Senare på kvällen blev det tåg-tårta, som faktiskt blev riktigt bra!

    Anneli - roligt att se dig här i tråden oxå Hoppas ni får ett skoj kalas idag!

    Någon som har varit på bion "Bullar och bång"?

  • lillälva

    Maria - jag har bilder på tårtan, du kan få se på lördag om det är ok?! Jag gjorde ju tåget av tre avlånga morotskakor med massa glasyr på. Sen dekorerade jag med ballerinakex som hjul och även lite mindre hjul i form av typ center på rulle. En vagn dekorerade jag med non-stop och en med små nallar (från nalle-strössel) flaggor, ljus, spritsade namnet med nöt-creme (från sån där liten påse)... tror det var allt...

    Idag har jag influensavaccinerat mig. Även Alicia fick sin spruta, och det var skönt att få det gjort, nu när vi ändå bestämt att vi skulle vaccinera henne oxå. Jag hoppas att vi inte blir sjuka av vaccinet utan att vi kan ses på festen på lördag! Ska bli kanonkul!

  • lillälva

    Stort TACK Jossan och Mia för det fina och skojiga kalaset! Vad ni hade grejat och fixat! Jätteskoj! Nu radar födelsedagsbarnen upp sig veckorna som kommer...

    Idag har Alicia och jag varit hemma och myst. Hade granntjejerna o deras småttingar på fika på fm och i em har vi helt enkelt inte gjort någonting. Pärlat lite, tittat på en film, fixat mat... blir lat av mörkret ute!

    Räknar ner nu... om knappt 14 dgr åker Fredrik och jag på spahelg med ett par vänner - utan barn! Känns välbehövligt! Nu vet jg inte om jag kan spa:a så mkt i o med graviditeten, men jag behöver i alla fall inte gå upp kl 5 på morgonen på två dagar och jag behöver inte laga mat! Härligt!

    Ha det så gott!

  • lillälva

    Grattis Felicia! Hoppas du hade en bra dag igår!

    Grattis Alice! Hoppas att du har en bra dag idag! Är du med i tidningen? Måste kolla sen

    Imorgon ska jag åka till Ullared! Blev hastigt bestämt men ska bli kul!

  • lillälva

    Grattis Oliver - lite i efterskott! Vad fint kort det var i JP!

    Någon som glömde en brun kofta här efter me and i?

    Idag åker jag på spa! Vad sköööönt det ska bli!

    Hoppas alla får en skön helg!

    Förresten får nog Alicia snart en kusin! Natten till igår gick vattnet för min syster, så nu hoppas jag att det har kommit igång! Spännande!

Svar på tråden Treårsdagen med mys och bus strax här!!