Bra råd som jag inte visste är att strumpan viks 2 gånger i kanten på bebis så ramlar den inte av. Lär dig greppet" tigern i trädet" mot ond mage - finns inget bättre.
amningskudde var min absoluta vän.
Inget är nästan otäckt om inte du signalerar det ( de kan det typ dag 2 ).
Köp en tub purelan & gnid in bröstvårtorna med före & efter amning ( även om du inte tänkt amma ). Gör det ont att amma tag tag i bröstet med båda händerna & massera samtidigt ( hjälpte mig ).
Knäpp på body rules!! Tröjor var pest. Att sätta på tröjor blev lättare om man formade ett hål av kragen, la bebis huvud där, räkna till 3 ( så de till slut ser det som en lek) & sedan snabbt dra över huvudet.
Finns en mjuk kattkorg på IKEA som man kan lägga bebis i & ha mellan er i sängen.
Vår bebis fick vid 2 veckor en speldosa ovanför sängen med björnar som åker runt som han älskar. Han fyller snart 1 år & varje kväll sätter vi på den.
Försök att ha ett mjukdjur eller filt som ni alltid använder vid läggdags så lär sig bebis att det är trygghet, kommer att hjälpa er längre fram.
Vi hade ett berg med saker med oss in till BB, man behöver det inte =)) Är svårt dock att inte ta med allt =)) Den här gången blir det 2 gossiga nattlinnen, snacks & frukt & dricka, tofflor, varma sockor, Reskläder hem, toalett saker,kläder till bebis, purelan krämen & underkläder. Kameran också såklart
Amnings toppar är väääääldigt bra att ha.
Köp näsfrida & sov puckar samt en luftfuktare. Kommer du behöva ganska säkert.
Vår bebis älskade sitt babygym, cradleswing & babybjörn babysitter.
Köp parfym fritt tvättmedel & mjukmedel ( fast du skall undvika mjukmedel )
Teletubies var en hit redan vid 4 månaders ålder ( är olika från bebis till bebis )
Lycka till