• Maria68

Ägg insatt nu

Någon mer som nyss fått ägg insatt ? Fick igår ett fyrdelat insatt. Har aldrig varit i denna situation förut.Eftersom våra försök blivit avbrutna tidigare.Vill gärna få lite info.

• Svar på tråden Ägg insatt nu
  • bubbe

Ja ZXZX, jag har gjort ett antal IVF tidigare i Sverige och sedan 2ÄD i Finland och jag har heller inte fått några restriktioner. Jag kommer ihåg första IVFét (som resulterade i vår son) då Dr sa: Och så ska du leva som vanligt. Jag kontrade hoppfullt med :Så jag kan dricka rödvin som vanligt då?? Min dr tyckte då att det kanske inte riktigt var det hon menade .
    Jag har i alla fall levt som vanligt (utan rödtjut) och lyckats med ett IVF och nu snart ÄD (är i v.36 med tvillingar).
    Man ska ta alla "goda" råd man får här på FL med en stor nypa salt...

• mrseightball
    Maria68 skrev 2009-11-08 11:02:14 följande:
    Grattis mrseightball ! 8 år ! wow vilken lycka.Beundrar er verkligen som orkar försöka så länge. Lycka till ! Kramar
    Tack snälla! Hur har det gått själv... test dag idag eller?? Håller tummarna! Kram
  • Maria68

Mrseightball : vad gulligt kolla efter mitt resultat ! Jag tjuvtestade ju redan i måndags...hihi och plussade ! Wow jag har även plussat med klinikens test idag. UL 7 / 12

Hur mår du ? Kram

• errestjej

Vi fick två ägg insatta idag. Min läkare på Huddinge sa att allt såg jättebra ut och när jag frågade om det var någonting jag skulle avstå ifrån så sa hon att jag skulle undvika sex och bad dom närmaste dagarna eftersom dom har öppnat livmodrn lite med en kateter när dom förde in äggen. Hon sa tom att vi borde gå hem och fira med champagne för att vi har kommit såhär långt. Hom sa att eftersom ägget inte ens har fäst än så är det absolut ingen fara. Hon menade att ju fler råd folk kommer med desto mindre vet dom. Lyssna inte på alla olykskorpar utan lev som vanligt!

• Maria68

erres tjej : Håller med ! Sen är det ju så att ju längre tid man försökt och med åldern och ens chanser kvar.... kan man inte låta bli tänka på allt. Man vill ju inte riskera något.....och så blir man ju bara orolig. Lycka till med ruvningen ! kram

• mrseightball

Det gick tyvärr inte så bra... Missfall i onsdags, v 6+, med kraftiga blödningar och de var tvugna att göra en skrapning av livmodern. Typiskt mig att tro att allt var bra. Gråter.

Men grattis Maria68, jag håller tummarna för dig! Lycka till!

• Maria68

mrseightball : Tråkigt och ledsamt.....tyvär inte så roligt här heller.....vaknade i onsdags med smärtor i magen.Som kramper.Hade blödit med.Sen har allt lugnat sig men känner mig tom och känner inte som förut. tror jag fått missfall med. Inte Mycket som kommit ut men det behöver ju inte vara så.......är nu mittemellan igen...hopp och förtvivlan. vet inte hur man orkar...ska ta nytt test om någon dag. Många kramar !!!!!

• mrseightball
    Maria68 skrev 2009-11-20 14:14:26 följande:
    mrseightball : Tråkigt och ledsamt.....tyvär inte så roligt här heller.....vaknade i onsdags med smärtor i magen.Som kramper.Hade blödit med.Sen har allt lugnat sig men känner mig tom och känner inte som förut. tror jag fått missfall med. Inte Mycket som kommit ut men det behöver ju inte vara så.......är nu mittemellan igen...hopp och förtvivlan. vet inte hur man orkar...ska ta nytt test om någon dag. Många kramar !!!!!
    Ojdå! Hoppas att det inte är nån fara men förstår din oro, man vill helt enkelt inte att det ska komma blod... Håller tummarna!
    Jag fattar inte heller hur man ska orka alla upp och nedgångar. Ibland är det så jäkla jobbigt allting! Stora kramar till dig och som sagt håller jag tummarna!
  • plupp06

mrseightball: Nä fy sjutton vad orättvist att det slutade så. Som jag skrivit i någon annan tråd är missfall alltid otroligt tråkigt men när man gör ÄD så känns det på något sätt ännu värre då processen är så lång. Man kan ju inte direkt försöka bli gravid på egenhand månaden efter precis då man är beroende av donerade ägg. Kramar om och hoppas du mår bättre snart igen.

Maria68: Jobbigt med blödning, men det behöver inte var missfall. Tycker inte du ska ta ett gravtest då det inte kan påvisa missfall utan be att få ta 2 st hcg prov för att se att halten ökar som den ska. När jag fick mina blödningar fick jag tid för VUL, ok allt var då ok trots allt blod som kom.

• Maria68

Estra : tack för inlägg. Jag vet man kan plussa länge , även vid missfall. Men dr sa jag skulle ta för det kan vara neg också.Antar det kan bli svagare med... jag ska få göra vul om fortsatt pos. test. Nästa vecka ! .....Jo man vet ju allt det där med blödningar osv....det som känns mest oroväckande är ju att jag inte känner grav. aktivitet eller tydliga symtom längre....känner mig bara TOM. väntan väntan väntan...jämt denna väntan och oro. men som sagt , det är ju våran signatur i livet. Försöker hålla mig neutral, känslomäsigt. Men är rastlös och svårt ta sig för något. Kram

• plupp06

Maria: Skickar en stor bamsekram mitt i allt det jobbiga. Väntan och ovetskapen är det värsta, om man inte vet om man ska skratta eller gråta.

• mrseightball
    plupp06 skrev 2009-11-20 14:48:43 följande:
    mrseightball: Nä fy sjutton vad orättvist att det slutade så. Som jag skrivit i någon annan tråd är missfall alltid otroligt tråkigt men när man gör ÄD så känns det på något sätt ännu värre då processen är så lång. Man kan ju inte direkt försöka bli gravid på egenhand månaden efter precis då man är beroende av donerade ägg. Kramar om och hoppas du mår bättre snart igen.
    Tack snälla! Ja det är sant som du säger, processen till nästa graviditet är så lång. Känns som allt man gör nu är väntar och pendlar mellan hopp och förtvivlan.
  • NKmamma

Maria jag hoppas verkligen att allt är bra. Jag blödde i v 7 och sen igen i v 9 när jag väntade min lilla tjej och jag blev så rädd. Jag åkte in till akuten, det tycker jag att du ska göra också så du får veta hur det ligger till och slipper tvingas vänta till nästa vecka.
    Blödningar är vanliga när man genomgått ÄD pga skörare slemhinnor.

Kramar.

• Maria68

Hej MissMaple !! Ja det är jobbigt att inte veta. Idag har jag känt aktivitet i magen igen...mer hoppfull men också lite orolig. har lite ont emellanåt men bara svag molvärk. Ingen mer blödning. de har ju sagt det är så tidigt så det är svårt konstatera något. jag är ju bara i 5+5 idag. Blir vul nästa vecka. Bara hålla tummarna . Tack ! kram kram

• NKmamma
    Maria68 skrev 2009-11-22 00:30:33 följande:
    Hej MissMaple !! Ja det är jobbigt att inte veta. Idag har jag känt aktivitet i magen igen...mer hoppfull men också lite orolig. har lite ont emellanåt men bara svag molvärk. Ingen mer blödning. de har ju sagt det är så tidigt så det är svårt konstatera något. jag är ju bara i 5+5 idag. Blir vul nästa vecka. Bara hålla tummarna . Tack ! kram kram
    Ja det är ju sant ang vul. Vilken dag är det vul?
  • Maria68

Missmaple: de sa att vid + och forsatt blödning skulle de kunna kolla denna vecka. Vi ska höras vidare. Är ju orolig att börja blöda igen. Tar vag. där bak....hihi....så de ska väl inte störa så mycket . Kände igår och idag att jag kände mig "kladdig". När jag torkat mig är det lite färgat.Ljust ljust brunt. ytterst lite. usch ja jobbigt inte veta hur läget är.....Bara hålla tummarna. Kram kram

Svar på tråden Ägg insatt nu