Snö, skidor, skoter, skoj! Jag vill åka nu!
Förra vintern fick jag möjligheten att åka upp till snön och äntligen ta tag i skidåkningen. Har alltid velat lära mig men har inte blivit någon sedan skolresorna på högstadiet så ja det har ju gått några år och äntligen fick jag ta mig till backarna. Fan vad roligt det var!
Var tillsammans med en kille då och vi hade så skoj de helgerna vi åkte upp och åkte. Lite synd om honom som bara fick åka lätta backar med mig men oj så skoj det var. Fick även åka lite skoter vilket var lite läskigt först men till slut blev även jag lite skotertokig hihi, funderade seriöst där ett tag att ta skoterkort :)
Vi är inte tillsammans längrte så undrar om jag någonsin kommer få tillfälle att göra något så skoj igen. Försöker få mina kompisar att vi ska planera in något till vintern och folk verkar vara på men är så rädd att det ska bli att när tiden kommer så är det ingen som vill åka längre.
Jag vill inte att bara för att det har tagit slut med denna kille att jag ska ge upp skidåkningen och den vintertjej jag blev under dessa vinterhelger. Det var så skoj och vill verkligen fortsätta att ta någon helg eller vecka på vintern och åka iväg ett gäng och åka till någon rolig backe.
Om jag inte får med någon av mina kompisar vad ska jag göra då? Jag kommer ju aldrig våga mig iväg själv. Vill ju fortsätta med skidåkningen även om det inte är med honom längre. Någon som har något tips eller råd?