• Niinis

någon mer som fått mycket acne efter graviditet?

jag har fått sååå mkt finnar efter att jag fått barn (bebis är nu 13v imorrn) förstår inte varför?? helammar gör jag också. någon mer?

• Svar på tråden någon mer som fått mycket acne efter graviditet?
  • Ankissen

Jag har oxå massor av acne. Ella är 6 månader idag. Det var inte så här med hennes storebror, då jag kände mig väldigt finnfri under graviditet och amning. Ammar oxå - inte helt längre, men ändå...

• Soje
    Niinis skrev 2009-10-29 20:01:46 följande:
    jag har fått sååå mkt finnar efter att jag fått barn (bebis är nu 13v imorrn) förstår inte varför?? helammar gör jag också. någon mer?
    Det är pga hormoner.
    För en del kommer det under graviditeten och kallas då "graviditetsacne".
    Förhoppningsvis blir du av med problemen när du slutar amma och hamnar på normala hormonnivåer.
    Har du otur så blir problemhyn bestånde.

Jag har flera bekanta som drabbats av detta och enda sättet att bli av med det är tetracykliner (Tetralysal) eller Roaccutan.
    Tetralysal har en tendens att hålla hyn snygg under behandlingen men det är inte sällan som problemen kommer åter.
    Roaccutan är supereffektivt men har längre biverkningslista.
    Mina vänner har dock inte haft några som helst problem på Roaccutan och hyn har blivit bättre än innan graviditet.

Du får inte amma och inte bli gravid förrän tidigast två månader efter Roaccutanbehandling.
  • Niinis
    Soje skrev 2009-11-01 14:06:15 följande:
    Det är pga hormoner.För en del kommer det under graviditeten och kallas då "graviditetsacne".Förhoppningsvis blir du av med problemen när du slutar amma och hamnar på normala hormonnivåer.Har du otur så blir problemhyn bestånde.Jag har flera bekanta som drabbats av detta och enda sättet att bli av med det är tetracykliner (Tetralysal) eller Roaccutan.Tetralysal har en tendens att hålla hyn snygg under behandlingen men det är inte sällan som problemen kommer åter.Roaccutan är supereffektivt men har längre biverkningslista.Mina vänner har dock inte haft några som helst problem på Roaccutan och hyn har blivit bättre än innan graviditet.Du får inte amma och inte bli gravid förrän tidigast två månader efter Roaccutanbehandling.
    skönt att höra att man inte är ensam om detta, undrade just om jag åt något, men såhärr mkt acne har jag aldrig haft vad jag än ätit. vad är desa behandlingar för något???
Svar på tråden någon mer som fått mycket acne efter graviditet?