Rödhåriga tjejen skrev 2010-01-06 17:48:30 följande:
Wow, vad kul att du är på g med behandling!! Jag håller tummarna för dig! Jag är nu i vecka 16. Det känns helt otroligt att jag kommit så här långt. Det är nog egentligen först nu jag börjar fatta att jag är gravid. Det tar nog extra lång tid att fatta detta när man har försökt i så många år... Nästa vecka skall vi till barnmorskan och få lyssna på hjärtljuden. Då kanske vi förstår det ännu mer. Skall du ta Zoladexen själv? Min man gav mig den. Den är lite annorlunda än andra sprutor och har en slags fjäderkonstruktion som automatiskt drar in kanylen i sprutkolven efter att man injicerat allt. Förmodligen för att man inte skall sticka sig efteråt. Men det var lite överraskande och min man trodde först att kanylen gått av inne i min mage.. så det kan vara bra att känna till.
Redan veckan 16, vad snabbt det har gått!
Efter att Bettina berättade om sin Zoladex-upplevelse i en annan tråd har jag lagt alla tankar på att ta den sprutan själv åt sidan. Jag vet inte hur mycket tid jag har lagt på att få reda på vart jag ska gå för att få hjälp med detta på söndag, helt otroligt!
Senast idag har jag försökt fixa så att det ska finnas en remiss på jourläkarmottagning, annars lär de tydligen inte vilja hjälpa till att ge sprutan.
Förresten, fick du mer än vanligt progresteron utskrivet från AVA?