theosen skrev 2009-11-02 13:40:16 följande:
Nu har jag beställt kataloger från lite högskolor häromkring. Tror det är lättare att bläddra i än en pdf fil på datorn. Jag och min sambo pratade om detta häromkvällen. Han sa att han tycker det låter som en bra ide, men att vi har en del renoveringsplaner vi får strunta i. Jag blir alldeles snurrig i huvet. Vårat kök sjunger verkligen på sista versen och behöver bytas ut.' Hur mycket lån klarar man av om en person jobbar och den andra studerar? Det verkar som detta blir en ekonomisk fråga tyvärr....
Jag får knappt 3200 i månaden i bidrag för att läsa på heltid på Högskola, jag har ett barn. Jag jobbar extra vid sidan av och får ut ytterligare 3-5 tusen i månaden beroende på hur mycket jag fått arbeta. Min sambo får ut mellan 20-22 tusen i månaden så vi klarar oss bra utan att jag tar något lån.
Försök hitta något extrajobb där du kan arbeta några få dagar i månaden, då får du några tusen extra. Tror inte man behöver ta fullt lån.
Räkna ut hur mycket utgifter ni har varje månad och kolla sedan om pengarna räcker och hur mycket lån du tror att du behöver ta.