kakors hållbarhet?
tänkte baka kokosdrömmar och chokladsnittar i helgen, hur länge håller dem sig? Egentligen undrar jag över kakor över lag..
tänkte baka kokosdrömmar och chokladsnittar i helgen, hur länge håller dem sig? Egentligen undrar jag över kakor över lag..
kakor håller sig länge ,sockret i dem fungerar som ...
Lägg den i frysen om du är orolig .
Jag fryser in kakorna om vi inte ska använda dem inom ett par dagar.
Känns fräscht med "nybakade" kakor jämt.
tar man bara ut dem ur frysen sen då? Eller hur gör ni? =)
Ja. Chokladsnitten är bara kalla när man tar ut dem, inte frysta.
övriga kakor oxå? tänkte ha lite "sju sorters" kakor på mitt kalas
vad jag har lärt mig så håller smörkakor max 3mån sen börjar de härskna men har själv förvarat i plåtburk svalt (ej kyl då) i 5mån o smakade helt ok.
Men i princip 3måns regel svalt/kyl o 6mån i frys tror jag om smörbaserade kakor då.
Vet att man kan frysa in själva kakorna obakade o sen baka direkt från frysen så man får den där nybakta känslan vet tyvärr inte om man kan göra det med alla kakor...:-P
Kanske ska göra ett försök då drygt att behöva stå och göra alla sista veckan.. tänkte börja i helgen när jag är ledig.. ska ha festen 28 nov..
Chokladsnitten o kolakakor svär jag på att de går att frysa.
Då chansar vi med några andra oxå Hihi
Ja gör det. Skulle bli ytterst förvånad om det inte skulle fungera faktiskt.
Meddelar sen hur det går
tror ni man kan frysa in dem i påsar? Har inte tillräckligt med burkar..
hittar en tråd som är lite gammal men väldigt aktuell för mig. Har idag bakat hallongrottor som vi ska ha på ettårskalaset söndag om en vecka. Håller sig dessa utan att frysas och i så fall hur länge? Ska de förvaras i kylskåp?