• olandstoken

köp menskopp!

jag säger bara, köp menskopp! kvinnors räddare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 16:47
    Vad roligt att det är så många som delar med sig av sina erfarenheter! Och det är kul att det har resluterat i beställningar.

ps. jag äger inte www.menskopp.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-19 09:42
    bra information in insättning och uttagning av menskoppen finns på menskoppen.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-09 14:24
    Att använda menskoppen är både ekonomiskt, miljövänligt och bra för ditt underliv

Men komihåg att det är lite trixigt innan man lär sig att att få in den och ut den på ett "bra sätt". Ge den lite tid!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-13 08:47
    www.menskoppen.se/
    mkopp.se
    www.amandasintima.se/
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp
    www.menskopp.nu/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-29 19:12
    Nu är det dags för ny tråd. Sprid info om menskoppen till alla vänninor
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m50391042.html

• Svar på tråden köp menskopp!
  • olandstoken

Mrs Winter skrev 2009-10-31 10:48:35 följande:

Det kanske inte är allas räddare.
    joho då, det är det allt den kommer att rädda världen från undegång
  • olandstoken

Mrs Winter skrev 2009-10-31 11:02:36 följande:

Bra att du har fantasi.
    jepp, det måste man ha
  • olandstoken
    frux skrev 2009-10-31 21:18:02 följande:
    Ja! Visst är den underbar denna menskopp! Så enkelt, smidigt och BRA för underlivet. Jag som lidit varje mens har nu inte så mkt emot menstiden!
    man glömmer nästan bort att man har mens. och dessutom känner jag inget kli som jag brukar lida av några dagar efter mens!
  • olandstoken

det var det som var tanken med denna tråden. funderar på att lägga ut det på facebook med på status "svampfri tack vare menskoppen, köp nu alla mina vänner" men det får nog va... blir iaf ett samtalsämne på nästa tjejmiddag

• olandstoken
    rodriguez skrev 2009-11-01 12:28:15 följande:
    hejsan, blev lite intresserad av menskoppen.. hur vet man vilken stl man ska ha e inne o kollar på sidan men fatta inte riktigt..
    jag tyckte också att det var lite svårt att hitta rätt på storleken. men jag har fött barn vaginalt så därför tog jag en L, och den sitter som en smäck
    Bea08 skrev 2009-11-01 12:19:43 följande:
    Låter äckligt med menskopp, föredrar tampong.
    tycker att tampongen ser betydligt mycket äckligare ut än koppen.
  • olandstoken
    Vroooooom skrev 2009-11-01 20:15:54 följande:
    Ja jo, det låter ju logiskt.Menskopp.se skriver ju iofs själva att de fått både positiv och negativ respons från folk som har spiral och menskopp, så jag antar att jag inte vet om det kommer funka för mig innan jag testat Så dyrt är det ju heller inte att det inte är värt att pröva.
    nä, och om man beställer provapå kopp så får man skicka tillbaka den (sönderklippt) inom 3 mån
  • olandstoken

Little Ms Chatterbox skrev 2009-11-04 14:47:09 följande:

Jag har funderat på menskopp och tycker det låter bra, men jag är nog inte riktigt där än. Ähum... kokar den? :-/ Det jag känner inför det är att ta en speciell gryta och stå med stormköket i garaget för jag vill ju liksom inte hålla till med det i potatisgrytan. Även om den är ordentligt rengjord innan så tar det emot. *fjolla*Kan man sprita den med handsprit (vad tycker underlivet om det?!) i stället?Den där piggen som en del pratar om, vad har man den till och varför är det en del som klipper av den helt?Någon fördel att ha en hårdare model?Jag har inte direkt ont av OB, bara det är ren bomull i den. De med "plastigt" hölje för sköööönare komfååårt, svider som satan på mig vid in/ut så jag funderar på det här med att ha något av silicon i slidan, det kanske inte blir bättre med menskopp.Ha en bra dag alla!
    när du ska bjuda hem folk kan du säga "jag kokade koppen först" haha. jag vet inte heller vad som gäller med handsprit, tror inte att den blir ren av det.

min är en ladycup, för det är den man får "prova på". har klippt av lite av piggen för den "nöp" mig
  • olandstoken
    LeiaBus2010 skrev 2009-11-05 13:30:51 följande:
    Någon?
    en menskopp det ser ut som en ägg kopp typ som man har i slidan när man har mens. sen kan man ta ut den och tömma, i stället för tampong och binda. gå in och kolla på menskopp.se
    lokisse skrev 2009-11-05 13:22:56 följande:
    ha haha dom maste tro att du later din mens rinna längs benen neller nagot...
    Plutteli skrev 2009-11-05 13:27:11 följande:
    Word!Fast tygbindor är också kanon!
    det kan jag tänka mig, speciellt om man har lite "obalans". har du kopp också?
  • olandstoken

Little Ms Chatterbox skrev 2009-11-05 14:15:55 följande:

appropå absolut ingentingkom jag på att jag ska ha mensen snart, hur lång tid brukar det ta att få den hemmskickad?jag vet inte om jag är riktigt där än men om jag har den splirrans ny framför mig när mensen kommer så kanske jag använder den
    det tog 4 dagar tror jag nu när jag beställde min.

det där med att krysta när man ska ha ut den ska jag prova. har ju bara använt min vid en mens och hade lite problem med att få ut den (inte in och den läckte inte). det gick lite lättare efter att jag hade ställt mig upp och funderat på något annat ett tag. det går inte när man spänner sig.
Svar på tråden köp menskopp!