• Siphra

köp menskopp!

Menskopp är toppen. Bra att det sprids via olika forum. Man kan också få gratis ex från t ex www.amandasintima.se till ungdomsmottagningar och liknande, så att fler kan se vad det är. Ur miljösynpunkt borde egentligen tamponger och bindor förbjudas.
    Men ett tips till, behöver man dessutom ett hormonfritt preventivmedel, så kan man använda pessar som menskopp. Och man har ju inte gärna samlag med menskoppen insatt, eller har nån lyckats med det?
    Det finns två olika silikonpessar, Milex är det som är bäst som menskopp. FemCap funkar också, men rymmer lite mindre.
    Och ett kul tips om ni vill märkas på en fest eller fikarast, ta upp att menskopp finns och är fantastisk och att alla pappor, killar, söner etc borde ge ett presentkort på en menskopp i julklapp, Mors dagpresent osv. ( De flesta killar jag känner har svårt att hitta på bra presenter) Och om folk inte lyssnar, lägg till mitt favorittips: "Och så är ju mensblod så bra krukväxtnäring, man bara tömmer menskoppen i blomvattenkannan. Billigt, närproducerat, näringsrikt."
    Vilket är sant!

• Siphra

ha, ha, ha... Jag vet! En del bryter nästan ihop. Men då förklarar jag allvarligt och seriöst att mensblod är vanligt blod och att till trädgården brukade jag köpa säckar med blodmjöl. Ett välkänt och bra näringsmedel och håller rådjuren borta från tulpanerna. Fast det är torkat djurblod.
    Och sen tar jag upp praktiska saker, fortfarande allvarlig, att det är bra att ha blomkannan i badrummet och att det får ju inte bli för koncentrerat.
    De som känner mig stönar och säger åt mig att vara tyst, men andra vet ju inte riktigt hur de ska bete sig. Fast jag har himla kul själv. Lättroad...
    Och en orsak till att jag gör detta är för att ta bort "intim-stämpeln" och göra det mer naturligt. Och miljöpåverkan drabbar våra män också.
    Men erkänner att när jag åkte tåg senast och en kvinna upprepade gånger sa till sina små söner 4 och 10 att hon skulle gå och byta binda, så alla i kupén hörde, blev jag först lite häpen. Sen fattade jag att det var en genomtänkt strategi från hennes sida och sönerna kommer med lätthet ge bort menskoppar när det är dags.
    Jag borde självklart sagt åt henne att menskopp är bättre än binda. Men just det, hade migrän och var halvt medvetslös. Annars hade jag gjort det.

• Siphra

Toppen för just Ölandstokar, ha ha ha...

• Siphra

Det lär vara mest svenskar som högljutt talar om vad de är på väg att göra när de styr mot toan. Men jag har faktiskt aldrig hört nån förut som sagt detta offentligt.
    Fast jag beundrade henne. Inte minst när tåget fick elfel och vi satt i mörker i fyra timmar utan toa ( hoppas hon inte blödde igenom..menskopp hade funkat bättre där) och hon såg till att hela kupén liksom tänkte positivt.
    Kanske mammor med söner skulle tänka på att redan när de är små, se till att de får en avspänd inställning till mens. Med döttrar är det ju självklart.

• Siphra

Min mamma trodde hon skulle dö, när hon fick mens. Så hon berättade för mig, tur var det. För jag fick mens så tidigt att de inte hade sagt nåt i skolan.Man kan ju också fira första mensen, men den diskussionen får väl bli egen tråd.

• Siphra

Finns ju tygbindor, om man tänker på miljön. Mina barn använde tygblöjor som små. den ena har menskopp, den andra tygbindor. Men man kan ju hjälpa till med att ordna en saltvattenshink och att tvätta åt de små flickorna.

• Siphra

Alltså, gratisex är bara visningsex med ett hål instansat, så man inte kan använda dem. Men då får man i alla fall se hur de ser ut.
    Fast i Boråstrakten kan man få gratis pessar av silikon, som preventivmedel. och de funkar ju som menskopp också. Fast egentligen ännu bättre. Eftersom man kan ha samlag med dem insatta, förstås eftersom de är till för det.

• Siphra

Jag tycker aldrig att blodet hinner levras innan jag tömmer koppen. Och blodet kommer inte rinna tillbaka in i dig. Och livmodern "hjälper till" att få blodet genom att krampa ut det. Det är inte bara att det rinner. Däremot så om jag inte har nåt skydd alls, eller haft binda, och när jag sen reser mig upp på morgonen så  kommer det ju en rejäl skvätt. 

• Siphra

Nån som använder pessar som menskopp? Erfarenheter?

Jag har ofta gjort det och är nöjd. Fördelen är att man kan ha samlag under mens, utan blodklegg.
    Fast jag är en varm menskopp förespråkare också, i alla sammanhang.
     ( För många anser en del..)
  • Siphra

Och en puff igen för att man kan använda pessar som menskopp.

Toppen när man vill älska under mens och inte vill ha fläckar...
    Och sen kan man ju då använda pessaret när man inte vill ha barn också.
    Nån här som använder pessar som menskopp? De är också av silikon.
Svar på tråden köp menskopp!