• Eisa

Hur går det till när folk lär sig köra bil på 2 veckor?

Folk som inte kört bil innan, tar intensivkurs på 2 veckor och får kortet efter det.

HUR är det möjligt att lära sig så snabbt?

• Svar på tråden Hur går det till när folk lär sig köra bil på 2 veckor?
  • Mother of 5

Att man tar sitt körkort via en intensivkurs innebär ju inte nödvändigtvis att man inte kört bil innan. Jag tog mitt på det viset och jag hade kört bil massor innan.

• Eisa
    Mother of 5 skrev 2009-10-31 12:16:05 följande:
    Att man tar sitt körkort via en intensivkurs innebär ju inte nödvändigtvis att man inte kört bil innan. Jag tog mitt på det viset och jag hade kört bil massor innan.
    Det var inte svar på min TS.

Hur kan man lära sig så snabbt? Kan inte vara vanligt.
  • iza84

du kör ju minst 2 gånger per dag...och sen när dessa 2 veckor e slut så e man där mins en gång i veckan o håller körningen i gång tills man har uppkörning....
    så visst kan man lära sig köra på två veckor....{#lang_emotions_laughing}

• Eisa
    iza84 skrev 2009-10-31 12:21:12 följande:
    du kör ju minst 2 gånger per dag...och sen när dessa 2 veckor e slut så e man där mins en gång i veckan o håller körningen i gång tills man har uppkörning....så visst kan man lära sig köra på två veckor....
    Jag kan nästan inte tro det...
  • iza84

jag har själv tagit körkortet så...

• Nyfiken gul

oftast är det folk som är sjukt motvierade som fixar det med intensivkurs. och klarar man det så är det också oftast folk som är mogen och redo för att ha körkort.

och intensivkurs är precis vad det låter som det är sjukt tuffa två veckor.

• SilverEmma

Grunderna har man ju oftast lärt sig hemma...så på dom två veckorna finslipar man körningen & pluggar teori. Jag var klar med mitt på 1½ vecka på skolan men hade kört mycket hemma innan...en vecka senare skrev jag upp och en månad senare körde jag upp & fick sen köra hem.

• LaFontaine

Min erfarenhet är att det antingen handlar om riktiga naturbegåvningar som föddes i folkracebilen eller så är det folk som senare absolut inte kan köra bil. SJälv satt jag för ett par månader sen i bilen med en väninna som tagit körkort på det sättet. Hysteriskt skrek hon ut att hon inte visste när hon skulle byta fil. Till slut fick jag (som inte har körkort) markera när det var dags för filbyte. Det kändes tryggt...

Att hon på motorväg pendlade mellan 80 och 120 kändes inte heller helt tryggt. Jag höll i smyg i mig i

• Eisa

Det måste verkligen vara naturbegåvningar.

• Eisa
    LaFontaine skrev 2009-10-31 12:25:54 följande:
    Min erfarenhet är att det antingen handlar om riktiga naturbegåvningar som föddes i folkracebilen eller så är det folk som senare absolut inte kan köra bil.
    Men hur kan folk som inte kan köra bil få körkort liksom?
Svar på tråden Hur går det till när folk lär sig köra bil på 2 veckor?